Gå til innhold

Våren som bipolar

Anbefalte innlegg

Gjest bippp

Hver vår de siste årene har jeg blitt hypoman. Jeg får veldig mye energi og ser alt i meget sterke farger. I tillegg blir jeg party-girl og gjør ting og sier ting jeg gjerne kunne ha unngått.

Dette tror jeg følger årstidene og uansett om jeg bruker medisiner så har det brutt igjennom. Jeg blir så veldig lykkelig, rett og slett. Tror det må være lyset og sola som gjør det.

Bør jeg medisineres enda sterkere, jeg skammer meg jo litt i ettertid og får endel kommentarer da. Depresjonen kommer som regel ikke før på vinteren.

Hva er det som gjør at jeg reagerer så voldsomt på årstidene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325817-v%C3%A5ren-som-bipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert litt lurt å forebygge dette.

Jeg bruker Seroquel mot hypomani.

Så kjedelig med den bondeangeren i etterkant ;)

Det er sikkert lyset som virker på deg. På samme måte som mange med bipolar blir tunge og deprimerte om vinteren når de lyse dagene forsvinner..

Gjest bippp

Det er sikkert litt lurt å forebygge dette.

Jeg bruker Seroquel mot hypomani.

Så kjedelig med den bondeangeren i etterkant ;)

Det er sikkert lyset som virker på deg. På samme måte som mange med bipolar blir tunge og deprimerte om vinteren når de lyse dagene forsvinner..

Ja, har vært deprimert og veldig trett i hele vinter. Det er jeg forøvrig også hver vinter. Bruker AP jeg også nå da, så kanskje jeg unngår dette. Kjenner bare at ting holder på å bli lysere, har begynt å trene igjen, har mere lyst til å gjøre ting. Håper det ikke tar helt av da :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...