Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg har et innmari stort problem, mener jeg selv hverfall. Jeg har så tørr hud på hendene, eller det er liksom ikke tørr hud. Hendene er harde akuratt som om jeg bare har traumer på hele hendene. Og så har jeg mye "streker" inni hendene og de er rødere og Dypere enn de fleste og syntes veldig godt... Nå til dags er det veldig vanelig å ta folk i hendene og presentere seg selv, og jeg finner dette veldig ubehagelig. Og veninner og kjærster og sånn holder hverandre i hendene veldig ofte, men jeg syntes at det er flaut. Jeg lurer på om det er mulig å gjøre noe med dette problemet, jeg vil ikke gå resten av livet mitt å "gjemme" hendene mine. Jeg er atopiker, kansje det har noe med det å gjøre. men uansett, er det veldig ubehagelig. jeg vil gjøre alt for at jeg kan ha vanlige hender...

hilsen frk. dry

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32588-t%C3%B8rr-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal la en lege se på dette. Jeg ser ikke for meg hva dette er bare ut fra din beskrivelse.

Det er ikke en sykdom. Hendene mine har altid vært sånn. Det er heller ikke noe galt, men det er bare så ukomfertabelt å ha stygge hender! Fordi det er det di er, innmari stygge. De fleste hender har såkalte "streker" inni hendene og rynker oppå fingerleddene, det har jeg også, det er bare det at de er veldig, veldig mye mer synlig enn vanlig og jeg har mye mer streker enn det di fleste har. Hendene mine kunne like så godt tillhørt en 90år gammel dame som meg... Det er akuratt som om jeg ikke har det ekstra laget av hud på hendene som skjuler disse strekene og gjør dem myke. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort disse strekene? Gjøre et girurgisk inngrep å legge på et ekstra lag med myk hud, eller lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32588-t%C3%B8rr-hud/#findComment-127743
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...