nicca Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Jeg kan sitte i sofaen og slappe helt av, plutslig er pulsen min i 200, jeg skjelver, svetter, til slutt svimer jeg av? Får også sterke smerter i brystet med jevne mellomrom. Har vært til legen med smertene men han hufset det vekk og sa de sikkert bare var muskelsmerter eller innbillning. Han mente at det umulig kunne være hjerte mitt som verket i og med jeg er så ung(21) Men viss dette ikke har noe med hjertet å gjøre er det da merkelig at jeg alltid har disse smertene enten før jeg får "annfall" eller dagen etterpå at jeg har hatt det. Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg skulle ta de med ro en stund og se om det gikk over, så sykmeldte han meg for 14 dager. Men det blir ikke noe bedre snarere tvert imot, foreldrene mine mener jeg bør gå til legen igjen . Det kommer jeg sikkert ikke til å gjøre for han tror meg ikke likevell. Går det ann å få snakke med en annen lege en den som er fast legen din? Håper at noen der ute kan hjelpe meg med hva det er som feiler meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32592-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Svar til Nicca. Hvis ditt hjerte anfallsvis, og uten åpenbar årsak, plutselig får en frekvens på 200 og du har besvimelsestendens, bør det utredes omgående. Et slikt anfall bør registreres ved hjelp av EKG, en båndspiller over et døgn, eller annen opptager som kan overvåke deg i lengre tid. Sett igang og få dette vurdert snarest. Årsaken er som regel lettforklarlig (kan f.eks. være en ekstra impuls-ledningsbunt i ditt hjerte), og når årsaken er karakterisert, vil det være enkelt å kunne gi deg et råd om hva som kan og bør gjøres. Få en kardiolog til å vurdere dette. Det finnes kardiologer ved de fleste større sykehus, og i tillegg er det flere private sentre hvor kardiologer arbeider, hvis ventetiden ved ditt sykehus blir for lang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32592-hva-feiler-det-meg/#findComment-128090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.