Gå til innhold

astral projeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er psykiatriens syn på astral projeksjon?

Er det reellt eller fantasi?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Skrevet

Hva tror du?

Vet ikke jeg,det er jo derfor jeg spørr. Psykiatere og psykologer i USA skriver om dette og tar det på alvor,hva de gjør her til lands vet jeg ikke.

De har ingen tro på alternativ bevegelsen såpass vet jeg,men astral projeksjon og nær døden opplevelser er jo noe helt annet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er mildt sagt bare tull :-)

Gjest firepile
Skrevet

Vet ikke jeg,det er jo derfor jeg spørr. Psykiatere og psykologer i USA skriver om dette og tar det på alvor,hva de gjør her til lands vet jeg ikke.

De har ingen tro på alternativ bevegelsen såpass vet jeg,men astral projeksjon og nær døden opplevelser er jo noe helt annet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Retorisk_spørsmål

Skrevet

Gjør du meg til narr?

Spurte fordi jeg ville ha et seriøst og ærlig svar. Har opplevd dette selv og det er faktisk svært skremmende og fortvilende når man ikke kan snakke om det med fagfolk. Tenker det må være en mening med at folk opplever slike ting,men hva som er meningen vet jeg ikke. Det er faktisk mange som har slike erfaringer,synd de ikke blir tatt på alvor.

Gjest firepile
Skrevet

Gjør du meg til narr?

Spurte fordi jeg ville ha et seriøst og ærlig svar. Har opplevd dette selv og det er faktisk svært skremmende og fortvilende når man ikke kan snakke om det med fagfolk. Tenker det må være en mening med at folk opplever slike ting,men hva som er meningen vet jeg ikke. Det er faktisk mange som har slike erfaringer,synd de ikke blir tatt på alvor.

Mitt første svar var et retorisk spørsmål. Intet annet. Hvordan du kan tolke det som om jeg gjør deg til narr, skjønner jeg ikke.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Det må i så fall være useriøse psykologer.

Skrevet

Det må i så fall være useriøse psykologer.

Så fordi man tror på at det finnes mer mellom himmel og jord er man useriøs?

Snakk om fordommer!

Skrevet

Mitt første svar var et retorisk spørsmål. Intet annet. Hvordan du kan tolke det som om jeg gjør deg til narr, skjønner jeg ikke.

Forstod ikke helt poenget.

Gjest firepile
Skrevet

Forstod ikke helt poenget.

Poenget er at jeg ikke tror psykiatrien tar astral projeksjon særlig seriøst.

Gjest firepile
Skrevet

Snakk om fordommer!

Kom med vitenskaplig holdbare beviser, så skal jeg tro på det.

Skrevet

Kom med vitenskaplig holdbare beviser, så skal jeg tro på det.

Det er ikke alt som kan vitenskapelig bevises. Hva med følelser kan de bevises?

Det finnes mye man ikke kan se med det blotte øyet,likevel eksisterer det.

Skrevet

Poenget er at jeg ikke tror psykiatrien tar astral projeksjon særlig seriøst.

Ikke her i landet nei.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Snakk om fordommer!

Men jeg har i grunn ikke peiling på hva astral projeksjon er, kanskje derfor mine fordommer. Kan du forklare hva dette dreier seg om så kanskje jeg kan bli litt mer objektiv.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Snakk om fordommer!

Hvis det er slik jeg tror så har jeg kanskje opplevd det selv flere ganger, men mest da jeg var yngre.

Det skjedde mens jeg var i halvsøvne.

Jeg ble dratt opp i et romskip der jeg hang under i en slags gjennomsiktig køye og kunne se langt ned.... der ble jeg dratt lenger og lenger vekk...

så ble jeg vekket av at jeg "datt" ned i sengen igjen. Det føltes som en ut av kroppen opplevelse, som om sjelen var dratt ut på en reise...

men bortforklarte det senere med at dette var en søvnhallusinasjon.

Jeg har hatt noen anfall med søvnparalyse,

i denne tilstanden er jeg ute av stand til å bevege meg, men er halvt bevisst og strever med å holde meg våken, men føler jeg faller vekk... av og til kommer da hallusinasjoner...

Skrevet

Hvis det er slik jeg tror så har jeg kanskje opplevd det selv flere ganger, men mest da jeg var yngre.

Jeg ble dratt opp i et romskip der jeg hang under i en slags gjennomsiktig køye og kunne se langt ned.... der ble jeg dratt lenger og lenger vekk...

så ble jeg vekket av at jeg "datt" ned i sengen igjen. Det føltes som en ut av kroppen opplevelse, som om sjelen var dratt ut på en reise...

i denne tilstanden er jeg ute av stand til å bevege meg, men er halvt bevisst og strever med å holde meg våken, men føler jeg faller vekk... av og til kommer da hallusinasjoner...

Ja du har jo opplevd det selv...

Forferdelig med de lammelsene!

Skrevet

Skulle ønske det fantes folk i psykiatrien i norge som kunne hjelpe folk som opplever slike ting,det er ganske traumatisk.

Gjest firepile
Skrevet

Ikke her i landet nei.

Gjør de det i USA? Linker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...