Gå til innhold

astral projeksjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Jeg har mange slike opplevelser, ser på dette som normalt. Men jeg vet også at det er få andre som har det sånn, derfor er det ikke ofte jeg snakker med noen om det. Kun en person i RL som jeg kan diskutere dette og fortelle om mine opplevelser til. Hun har det på samme måten.

Har du noen linker til noe av dette?

Kan ikke linke jeg dessverre,men du kan gå inn på paranormal.no der diskuteres sånne ting,og der ligger det linker også.

Gjest firepile

Når jeg har vært ute av kroppen har jeg svevd i huset,og da ser jeg det samme som jeg ser når jeg er våken.

Når jeg drømmer er jeg ofte i en annen dimensjon,det er så mange plan i astral verden. Har også "vanlige" drømmer og mareritt.

Hvis du kan "se" ting som skjer i andre rom, skulle dette være veldig enkelt å få dette verifisert av av en annen. Fex. ved at vedkommende velger et kort fra en kortstokk, så kan du "se" dette og fortelle hvilket kort det var når du våkner.

Hvis du kan "se" ting som skjer i andre rom, skulle dette være veldig enkelt å få dette verifisert av av en annen. Fex. ved at vedkommende velger et kort fra en kortstokk, så kan du "se" dette og fortelle hvilket kort det var når du våkner.

Det går an ja,men så langt har nok ikke jeg kommet.

Jeg liker ikke å ha dette,kroppen min stivner og jeg klarer ikke røre meg,det er skremmende og helt forferdelig. Det er i forkant av ut av kroppen. Så jeg ba til Gud om å få slippe dette her,og det hjalp. Har ikke hatt det på en stund og er redd det skal skje igjen,det er det verste jeg vet. Er rett og slett ikke klar for det!

Hvis du leser "andre virkeligheter" av Ingela cole,og "Ut av kroppen" av Angeta Uppman beskriver det hvordan det føles.

Annonse

Agneta skulle det stå...

Gjest Mirakelet

Ja du har jo opplevd det selv...

Forferdelig med de lammelsene!

men hjernen kan lett spille en puss. Første gang jeg hadde søvnparalyse trodde jeg det var noe unaturlig, det føltes som en fremmed kraft over meg, som prøvde å suge sjelen ut av meg, mens jeg lå der lammet og ute av stand til å røre på meg...

men etterhvert som jeg har lest om søvnparalyse vet jeg at dette dreier seg mest om hallusinasjoner, hjernen er halvveis våken, men samtidig i drømmetilstand, derfor får vi denne angsten når vi ikke klarer å røre oss og desperat prøver å våkne... og syner og lyder.... ofte kan man ligge med åpne øyne og faktisk se seg rundt i rommet, men dette er fordi man delvis er våken.

Jeg skulle ønske det var noe overnaturlig, men fornuften i meg sier at dette bare er et spill, en hallusinasjon....

Hjernen er en rar greie....

Gjest Mirakelet

De er en del av virkeligheten. Når vi er våken er vi i virkeligheten,det er vi når vi drømmer også..egentlig er det mer virkelig å drømme enn å være våken.

Men det forventer jeg ikke at du skal forstå.

har av og til hatt drømmer som er så virkelige at jeg har trodd jeg var våken, men så har jeg våknet, trodde jeg... til en ny virkelighet.... men så viste det seg at jeg fortsatt sov inntil jeg våknet 3. eller 4. gangen... merkelige greier det der.

vi har jo en helt annen bevissthetsstilstand når vi sover, kan hende er vi mer i kontakt med vår 6. sans da.

En kan oppleve ut av kroppen opplevelse, der en svever i rommet, kanskje en plutselig er på fremmede steder, og det føles veldig virkelig... men hjernen spiller en jo gjerne et puss...

Gjest Mirakelet

De er utdannet psykologer og psykiatere,endel har til om med skrevet om ufo opplevelser.

Hva du skal søke på ja,da må jeg prøve å søke selv først og se..men du finner kanskje noe hvis du søker på ut av kroppen og astral projeksjon,eller out of body.

Men du vet at en del av de som utdanner seg til psykologer og psykiatere ofte er folk som selv er litt "utenom det vanlige"....

har av og til hatt drømmer som er så virkelige at jeg har trodd jeg var våken, men så har jeg våknet, trodde jeg... til en ny virkelighet.... men så viste det seg at jeg fortsatt sov inntil jeg våknet 3. eller 4. gangen... merkelige greier det der.

vi har jo en helt annen bevissthetsstilstand når vi sover, kan hende er vi mer i kontakt med vår 6. sans da.

En kan oppleve ut av kroppen opplevelse, der en svever i rommet, kanskje en plutselig er på fremmede steder, og det føles veldig virkelig... men hjernen spiller en jo gjerne et puss...

Det har jeg også opplevd,å våkne flere ganger,tror jeg er våken men er egentlig ikke det.

Tror ikke det har noe med hjernen å gjøre jeg,men jeg er jo nyskjerrig på hvorfor noen opplever slike ting. F.eks ut av kroppen,forstår ikke helt meningen med det. Men det er vel ikke alt jeg skal stille spørsmålstegn ved heller.

Annonse

Gjest firepile

Det går an ja,men så langt har nok ikke jeg kommet.

Jeg liker ikke å ha dette,kroppen min stivner og jeg klarer ikke røre meg,det er skremmende og helt forferdelig. Det er i forkant av ut av kroppen. Så jeg ba til Gud om å få slippe dette her,og det hjalp. Har ikke hatt det på en stund og er redd det skal skje igjen,det er det verste jeg vet. Er rett og slett ikke klar for det!

Hvis du leser "andre virkeligheter" av Ingela cole,og "Ut av kroppen" av Angeta Uppman beskriver det hvordan det føles.

Høres ut som dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse

men hjernen kan lett spille en puss. Første gang jeg hadde søvnparalyse trodde jeg det var noe unaturlig, det føltes som en fremmed kraft over meg, som prøvde å suge sjelen ut av meg, mens jeg lå der lammet og ute av stand til å røre på meg...

men etterhvert som jeg har lest om søvnparalyse vet jeg at dette dreier seg mest om hallusinasjoner, hjernen er halvveis våken, men samtidig i drømmetilstand, derfor får vi denne angsten når vi ikke klarer å røre oss og desperat prøver å våkne... og syner og lyder.... ofte kan man ligge med åpne øyne og faktisk se seg rundt i rommet, men dette er fordi man delvis er våken.

Jeg skulle ønske det var noe overnaturlig, men fornuften i meg sier at dette bare er et spill, en hallusinasjon....

Hjernen er en rar greie....

Søvnparalyse er vel en forklaring på det,men har du prøvd å finne andre forklaringer?

Og hvis det er søvnparalyse,finnes det måter å bli kvitt det på?

Gjest Mirakelet

Søvnparalyse er vel en forklaring på det,men har du prøvd å finne andre forklaringer?

Og hvis det er søvnparalyse,finnes det måter å bli kvitt det på?

http://no.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse

her står det om søvnparalyse. det oppstår gjerne i stressende perioder... eller perioder med mye bekymringer....

Jeg merket jeg fikk det mest når jeg lå på rygg, eller hvis jeg la meg tørst eller med lavt blodsukker (har ikke diabetes)...

Så derfor legger jeg meg alltid på siden eller magen, da har jeg mer kontroll over kroppen og. når jeg ligger på rygg føler jeg enda vanskeligere for å "våkne" når jeg får slik søvnparalyse. det er ganske skremmende og en får en slags dødsangst....

Føler jeg takler det bedre nå når jeg vet hva det er...

http://no.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse

her står det om søvnparalyse. det oppstår gjerne i stressende perioder... eller perioder med mye bekymringer....

Jeg merket jeg fikk det mest når jeg lå på rygg, eller hvis jeg la meg tørst eller med lavt blodsukker (har ikke diabetes)...

Så derfor legger jeg meg alltid på siden eller magen, da har jeg mer kontroll over kroppen og. når jeg ligger på rygg føler jeg enda vanskeligere for å "våkne" når jeg får slik søvnparalyse. det er ganske skremmende og en får en slags dødsangst....

Føler jeg takler det bedre nå når jeg vet hva det er...

Har lest om søvnparalyse tidligere og tenkte også det kunne være det,men det var før jeg leste om astral projeksjon,det var "full klaff" for meg på en måte.

Det er skremmende ja,man har jo ingen kontroll selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...