Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal legge frem spørsmålene.

Undertegnede her er på full fart ned i en depresjon. Kjenner igjen symptomene på depresjon.

På meg virker det som om det er mest ressurskrevende for hjernen å prøve å løse konstruktive oppgaver, dvs å organisere seg selv og praktiske oppgaver enn å la tankene fly på egenhånd. Blir enormt sliten av å "tenke konstruktivt" Vet ikke om det er noe i det.

Jeg har ikke noe stort ønske om å bli liggende langflat.

Har levd under kronisk stress leeeeeenge.. Så jeg har lenge hatt problemer med å huske hvordan det var å ha det bra. Har kjørt på autopilot.

Har nå fjernet masse ytre stress faktorer (midlertidig) , opplever at jeg knekker sammen emosjonellt gang på gang. ( Har nå fjernet autopiloten og satt på manuell styring.) Lurte en stund på om jeg var i ferd med å bli normal igjen, siden kroppen plutselig begynnte å reagere på påvirkninger med grining og styr. Dvs ikke zoombie..

Jeg er litt usikker på om dette nå kan reverseres, eller om påbegynnt depresjon allltid blir svær depresjon. Kan hjernen elektrosjokkes med effekt på et tidlig stadium for å slå tilbake utviklingen av ny depresjon ?

Håper ikke det er dumt at jeg stiller spørsmål her inne. Må bare prøve å binde en tråd til livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325948-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

"Jeg er litt usikker på om dette nå kan reverseres, eller om påbegynnt depresjon allltid blir svær depresjon." Nei ikke nødvendigvis, ikke om du gjør det du kan for å forebygge -kost, søvn, sosialt, fysisk aktivitet, medisiner, samtaler, alt det som tidligere har hjulpet deg. Når det gjelder ect vet jeg faktisk ikke, dersom dette har vært med på å hjelpe deg før bør du forhøre deg med din lege, jeg tenker litt på hyppigheten om det er lenge siden du har fått ect behandling eller om dette er en ny behandlingsform for deg. Uansett, du trenger hjelp, ta dine symptomer på alvor, iverksett tiltak for å unngå å ramle lenger ned.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325948-depresjon/#findComment-2717491
Del på andre sider

"Jeg er litt usikker på om dette nå kan reverseres, eller om påbegynnt depresjon allltid blir svær depresjon." Nei ikke nødvendigvis, ikke om du gjør det du kan for å forebygge -kost, søvn, sosialt, fysisk aktivitet, medisiner, samtaler, alt det som tidligere har hjulpet deg. Når det gjelder ect vet jeg faktisk ikke, dersom dette har vært med på å hjelpe deg før bør du forhøre deg med din lege, jeg tenker litt på hyppigheten om det er lenge siden du har fått ect behandling eller om dette er en ny behandlingsform for deg. Uansett, du trenger hjelp, ta dine symptomer på alvor, iverksett tiltak for å unngå å ramle lenger ned.

Unnskyld at jeg spør, xbellax..men du svarer ofte som om du er en fagperson. Er du ansatt her av dol? Jeg bare liker å vite hvor folk befinner seg rundt meg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325948-depresjon/#findComment-2717492
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...