Gå til innhold

Ritalin til eldre mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest jenny81
Skrevet

HEI jeg lurer på hvordan det er med ritalin til eldre mennesker? Trodde ikke det var så bra. Dette er en mann over 50.som lurer på å begynne med ritalin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er enkelte ting som tyder på at Ritalin har effekt på uro hos demente, men det er ikke lov å gi dette til demente i Norge. Jeg ville vært mindre bekymret om eldre mennesker brukte det enn unge, siden Ritalin ikke er "bare bare".

Gjest Romanov
Skrevet

Så sant denne mannen har indikasjonen for Ritalin, altså ADHD, er det ikke noe i veien for at han også kan få bruke Ritalin.

Det er mange voksne som med ADHD som bruker Ritalin, ikke bare barn.

Ritalin fungerer annerledes på de med ADHD, enn hos dem som ikke har diagnosen.

ADHD-pasienter utvikler sjelden, eller aldri, noe misbruk/avhengighet av Ritalin og liknende preparater..

Gjest jenny81
Skrevet

Så sant denne mannen har indikasjonen for Ritalin, altså ADHD, er det ikke noe i veien for at han også kan få bruke Ritalin.

Det er mange voksne som med ADHD som bruker Ritalin, ikke bare barn.

Ritalin fungerer annerledes på de med ADHD, enn hos dem som ikke har diagnosen.

ADHD-pasienter utvikler sjelden, eller aldri, noe misbruk/avhengighet av Ritalin og liknende preparater..

Tenker litt på at det kan være mere "ømfintlig" for eldre folk, i forhold til slag, hjerte forstyrrelser og diverse...? Mannen jeg snakker om har en mutasjonsfeil i blodet. vet ikke hvordan dette kan være. Dvs.blodet koagulerer fortere. tenker slag jeg..

Gjest Romanov
Skrevet

Tenker litt på at det kan være mere "ømfintlig" for eldre folk, i forhold til slag, hjerte forstyrrelser og diverse...? Mannen jeg snakker om har en mutasjonsfeil i blodet. vet ikke hvordan dette kan være. Dvs.blodet koagulerer fortere. tenker slag jeg..

Uansett alder må man undersøkes grundig av spesialist for å få Ritalin, Dexedrine og lignende medikamenter.

En spesialist vil være dyktig på å vite hva denne mannen trenger, ikke trenger, passende dose osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...