Gå til innhold

Hmmm. Flytende eller gode engelskkunnskaper?

Anbefalte innlegg

Gjest språkkurset.........
Skrevet

Hmmmmmm. Driver og fyller ut et webbasert søknadsskjema til en jobb. På rubrikken "språkkunnskaper" har jeg tre alternativer" flytende, gode eller labre".

Vel. jeg har bodd i engelsktalende land i et halvtårs tid(nettopp kommet hjem), har hatt engelsktalende venner tidligere og praktisert det daglig den gang, og ellers fikk jeg greie karakterer i engelks på videregående.........

på gode dager snakker jeg flytende - dog har jeg aldri snakket fagspråket på engelsk......, andre dager snakker jeg godt

flytende eller godt....?

Gjest xbellax
Skrevet

Du skriver du har aldri snakket fagspråket på engelsk, betyr det at du kan eller betyr det at du ikke kan terminologien? Dersom du ikke kan selve fagspråket ville jeg sagt gode.

Skrevet

Flytende- Hvis du har kommunisert på engelsk et halvt år uten problemer snakker du flytende ...Selv om fagtermene ikke sitter som støpt :-)

Gjest språkkurset
Skrevet

Du skriver du har aldri snakket fagspråket på engelsk, betyr det at du kan eller betyr det at du ikke kan terminologien? Dersom du ikke kan selve fagspråket ville jeg sagt gode.

jo, har lest det på engelsk i mange år, men ikke brukt termene på eng muntlig

Gjest språkkurset
Skrevet

Flytende- Hvis du har kommunisert på engelsk et halvt år uten problemer snakker du flytende ...Selv om fagtermene ikke sitter som støpt :-)

problemer og problemer...... sa en gang at jeg skulle kle av meg, istedet for å kle meg ut,på Haloween, så heeeeeeelt problemfritt var det vel ikke alltid ;-)

Gjest xbellax
Skrevet

jo, har lest det på engelsk i mange år, men ikke brukt termene på eng muntlig

Ja men da kan du det, da går du for flytende.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Flytende.............vil jeg tro, men ellers er dette noe du skal selv stå for.

Gjest Elextra
Skrevet

Ut fra hva du forteller mener jeg du bør kunne skrive "flytende".

Generelt er det svært mange nordmenn som overvurderer sine språkkunnskaper. Fordi de har erfaring med at de kan engelsk bedre enn spanjolene de treffer på ferie, tror de at de snakker flytende. Har vært borti en del ansettelser hvor dette langt fra viser seg å stemme :/.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg traff på en engelsk dame, som hadde bodd her i Norge i mange år. Hun sa at nivået på engelskkunnskapene som elevene i den videregående skole her i Norge lærer, er høyt i sammenligning med det nivået som hennes engelske nieser og nevøer lærte i England.

Skrevet

Så sant du kan snakke og forstå uten store problemer, ville jeg si at har flytende språkkunnskaper.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Jeg traff på en engelsk dame, som hadde bodd her i Norge i mange år. Hun sa at nivået på engelskkunnskapene som elevene i den videregående skole her i Norge lærer, er høyt i sammenligning med det nivået som hennes engelske nieser og nevøer lærte i England.

Det tror jeg er en overdrivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...