Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages av stadige tilbakevennedne depresjoner og generell angst samt mye vondt i hele kroppen (fibromyalgi). Har hatt periodevise runder med kognitiv terapi hos en psykolog ( uten driftsavtale) og har stort sett hatt god effekt av dette. Men nå kommer jeg ikke videre men har følelsen av å sitte fast i ei hengemyr.

Psykologen min foreslo at jeg kunne søke meg til Modum bad og mente jeg hadde gode sjanser for å få plass der. Jeg har lest på nettsisdene til Modum bad og det var ganske strenge kriterier for å komme inn, og man må henvises fra spesialisthesletjenesten.

Er det utelukket å få plass når man " bare " er moderat deprimert og ikke har vært innom DPS men har brukt en privatpraktiserende psykolog?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det neste naturlige steg må være en innleggelse på en lokal psykiatrisk avdeling/DPS.

Skrevet

Det neste naturlige steg må være en innleggelse på en lokal psykiatrisk avdeling/DPS.

Fastlegen min har forsøkt å få meg inn på DPS lokalt men har fått svar om at jeg ikke er dårlig nok til å oppfylle kriteriene for plass.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fastlegen min har forsøkt å få meg inn på DPS lokalt men har fått svar om at jeg ikke er dårlig nok til å oppfylle kriteriene for plass.

Da betviler jeg at du får plass på Modum.

Gjest Romanov
Skrevet

Hvis psykologen din mente du kunne søke om plass der, så har du jo intet å tape på å hvertfall søke om plass.

Skrevet

http://www.ojk.no/hvemervi_frame.htm

Jeg anbefaler varmt et opphold her jeg da. De er dyktige i behandling av fibromyalgi og har ikke minst et fokus på hele deg.

De har også psykolog som er dyktig.

Takk for lenke, jeg har vært inne på tanken om å søke meg dit.

Jeg trenger både fysisk og psykisk rehabilitering, er det psykoligsamtaler i tillegg til den fysike opptreningen?

Gjest xbellax
Skrevet

Søk likevel, uavhengig av hva dps sier. Søk deg både til Modum og dette andre stedet du fikk link om, du trenger mer helhetlig pleie enn hva et vanlig dps er i stand til å yte.

Gjest modum bad
Skrevet

Jeg trenger både fysisk og psykisk rehabilitering, er det psykoligsamtaler i tillegg til den fysike opptreningen?

Dps må søke deg videre til Modum Bad. Fikk jeg beskjed om.

Og ser ikke de at du har et tilbud hos dem vil nok ikke de sende deg videre. Du kan ikke søke direkte til Modum Bad og ikke legen din heller. Det var slik før, men ikke nå lenger. Det har med å gjøre at Modum Bad får dekt noen av utgiftene fra "ditt lokale sted".

Gjest agree
Skrevet

Det høres ut som om Jeløya Kurbad kan være et godt sted for deg med tanke på mer helthetlig behandling. Du informerer om behovene dine ved ankomst i samtale med lege. Der kan du nevne behovet for samtale med psykologen, hun er forøvrig veldig dyktig. Jeg fikk mye konstruktiv hjelp av henne under mitt 4-ukers opphold der nede, selv om vi kun hadde 6 samtaler under tiden.

Det var mye av kombinasjoen trening, samtaler med psykologen, god oppfølging av fysioterapeut, en fantastisk lege og aktivitet som gjorde at jeg hadde ekstremt god nytte av oppholdet der nede. Jeg responderte veldig godt på dette, men dette er selvsagt individuelt. Dessuten elsket jeg omgivelsene der, det er utrolig vakkert :) Jeg var der på våren april/mai og storkoste meg med turer i naturskjønne omgivelser og tilgang til vann (balsam for min sjel).

Så jeg gir terningskast 6 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...