Gå til innhold

Nhd: om det å bli tatt alvorlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om du orker å se på innlegget mitt under, om hva du tror.Hvis det er umulig å svare på, og forstår jeg det. I såfall kan du bare se bort fra det innlegget samt dette. Jeg bare spør.

Tror de aller fleste hadde vært bekymra og i tvil om det samme, om de blir tatt alvorlig/får tilbud, eller om de blir avvist nok en gang. Med mindre det hele er min egen feil, noe jeg alltid har holdt mulighetene åpne for, og stadig spekulerer på.

Om jeg ikke blir tatt alvorlig denne gangen, gir jeg opp ;o(

Blir veldig glad om du kan svare, hvis du kan..

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva skulle overlegen/psykiateren gjort eller ikke gjort, sagt eller ikke sagt for at du skulle oppleve å bli tatt alvorlig?

Skrevet

Hva skulle overlegen/psykiateren gjort eller ikke gjort, sagt eller ikke sagt for at du skulle oppleve å bli tatt alvorlig?

Tro meg, jeg har spurt meg selv om det samme mange ganger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tro meg, jeg har spurt meg selv om det samme mange ganger.

Jeg h.... (misliker stekt) begrepet "å bli tatt på alvor". Det er en subjektiv opplevelse.

Utenforstående kan si noe om det er gjort godt, faglig arbeid.

Skrevet

Jeg h.... (misliker stekt) begrepet "å bli tatt på alvor". Det er en subjektiv opplevelse.

*lol*

Sterke ord der gitt! :-) Morsomt

Er sant da. Noen kan ta deg på alvor så mye at du aldri blir frisk og bare blir "sett" og dikkedillet med. Andre tar deg nok på alvor til å hjelpe deg til å bli frisk og ikke "kjøpe" alt slik at man aldri kommer seg videre.

Den siste gruppen, tar deg -virkelig- på alvor, med å gjøre jobben sin!

Har ikke tenkt på det sånn før, men ja. Er jo et noe utvannet begrep.... :-)

Gjest Kayia
Skrevet

Nå skal jeg si noe som kan virke brutalt, men som jeg tror du bør tenke litt på:

Tar DU behandlingen din alvorlig?

Med det mener jeg: Følger DU de faglige anbefalingene du blir gitt for å få framgang?

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner ikke hvordan du tror at nhd kan vite hvorvidt ditt lokale dps "tar deg på alvor" eller ikke.

Relativt ofte spør du om svar fra nhd om ting han umulig kan vite. Jeg skjønner at du synes usikkerhet er vanskelig, men det hjelper deg ikke å dyrke forestillingen om at nhd vet alt.

Frustrasjonen din og usikkerheten hører hjemme i samtalene med legen på dps, ikke her.

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner ikke hvordan du tror at nhd kan vite hvorvidt ditt lokale dps "tar deg på alvor" eller ikke.

Relativt ofte spør du om svar fra nhd om ting han umulig kan vite. Jeg skjønner at du synes usikkerhet er vanskelig, men det hjelper deg ikke å dyrke forestillingen om at nhd vet alt.

Frustrasjonen din og usikkerheten hører hjemme i samtalene med legen på dps, ikke her.

Jeg vet det var et dumt spm å ta opp her. Jeg skal skjerpe meg.

Skrevet

Har du forslag til et "bedre" begrep da? Jeg synes dette er vanskelig å sette ord på, skjønner du.

Det jeg egentlig mener, er noe sånt som at jeg er redd for at legen ikke forstår at jeg trenger terapi, og "avviser" meg/konkluderer med at jeg ikke har behov for det - nok en gang...

Men som jeg skrev til frosken, så skjønner jeg at dette er umulig for deg (eller andre) å svare på. Desssuten har jeg formidlet dette til dps'et. Så jeg vil vel egentlig bare si takk for svar.

Samtidig takker jeg for svar til "Orio" og "Bipolar II jeg visst" for deres bidrag. Det gjorde det litt lettere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...