Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en kvinne på 29 år som bortsett fra å være overvektig er ved god allmenn helse. Jeg har i senere tid fått problemer med å svelge mat, og da spesielt kjøttmat. Det er akkurat som om det stopper opp litt nede i systemet og jeg må svelge hardt, ev. drikke for å få "det videre". Noen ganger er det ekkelt for jeg får kvelningsfornemmelser. Jeg lurer på hva det er som forårsaker at det glir så dårlig ned. Har du/dere noen ideer om hva det kan være, og er det noe som jeg bør gå til lege med? Liker ikke å oppsøke lege hvis det ikke er nødvendig.

Håper på svar.

Hilsen kreps 72

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32603-problem-%C3%A5-svelge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Er du plaget med sure oppstøt eller halsbrann? Den vanligste årsaken til slike plager er betennelse i spiserøret fordi det strømmer syre opp dit. Slike betenneser kan gi arr som gjør spiserøret trangt og bør behandles før det kommer så langt. Det finnes medisiner. Det fins også andre årsaker til slike plager, men du må nesten undersøkes for å finne det ut. Jeg synes absolutt du bør gå til lege med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32603-problem-%C3%A5-svelge/#findComment-127648
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...