Gå til innhold

fra felleskatalogen, ang. lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest kanikkebrukenicket-duvethvemjegerda
Skrevet

ah TAKK :-))))))) god ide! :D

^-

Videoannonse
Annonse
Gjest liten løve
Skrevet

For noe tull.

Jeg kjenner mange som bruker disse uten noen problemer.

Jeg brukte Lamictal, 600mg, og hadde store problemer med å få svelgt de. Jeg brekte meg, og kastet mange ganger også opp.

Lamictal finnes uten smak, og psykiateren min søkte til NAV om å få dekt Lamictal tabeletter uten solbærsmak. Det fikk jeg. De måtte bestilles fra utlandet så jeg måtte være ute i god tid med reseptene. Men det gikk bra å få de dekt.

Jeg har sluttet med Lamictal og bruker heller en kombinasjonsbehandling av Fontex og Lithionit (Litsium) og det fungerer mye bedre for min del.

Gjest ikketennerigjen
Skrevet

Jeg brukte Lamictal, 600mg, og hadde store problemer med å få svelgt de. Jeg brekte meg, og kastet mange ganger også opp.

Lamictal finnes uten smak, og psykiateren min søkte til NAV om å få dekt Lamictal tabeletter uten solbærsmak. Det fikk jeg. De måtte bestilles fra utlandet så jeg måtte være ute i god tid med reseptene. Men det gikk bra å få de dekt.

Jeg har sluttet med Lamictal og bruker heller en kombinasjonsbehandling av Fontex og Lithionit (Litsium) og det fungerer mye bedre for min del.

Ah synd sånne som mien jobber på NAV da, og syns det bare er noe TULL fordi de kjenner mange som greier svelge de.

Jeg greide også fint å svelge de, men rører ikke lamictal mer uansett. Spydde noen timer etter inntak. Har ikke tenner igjen i fortennene. Tannlegen trodde jeg led av alvorlig bulimi pga bivirkning av lamictal. lol.

Gjest ikketennerigjen
Skrevet

Fått svar på mailen min til felleskatalogen, de skriver at Lamictal kun er godkjent for bipolar 1-lidelse.

Hvorfor får alle andre bipolare Lamictal på blå resept da? :D

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fått svar på mailen min til felleskatalogen, de skriver at Lamictal kun er godkjent for bipolar 1-lidelse.

Hvorfor får alle andre bipolare Lamictal på blå resept da? :D

Det svaret er ikke korrekt. Legen skriver kun F3 som angir bipolar affektiv lidelse.

Gjest ikketennerigjen
Skrevet

Det svaret er ikke korrekt. Legen skriver kun F3 som angir bipolar affektiv lidelse.

nei, er jo ingen logikk i at lamictal eller noe annet stemningsstabiliserende kun skal være godkjent ved depresjoner ved bipolar 1 lidelse, det virker jo for depresjoner ved bipolar 2-lidelse også.

men svaret var:

"Hei!

I følge godkjent preparatomtale er dette riktig indikasjon. Hvis du mener dette er feil, bør du henvende deg til legemiddelfirmaet:

GlaxoSmithKline AS

Forskningsv. 2 A

Postboks 180 Vinderen

0319 Oslo

Telefon: 22 70 20 00

Telefaks: 850 28 853

E-post: [email protected]

www.gsk.no"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...