Gå til innhold

Hvordan bli kvitt maur?

Anbefalte innlegg

Gjest mouth
Skrevet

Har dere gode forslag? Har prøvd maurlokker, to forskjellige typer og de hjelper litt, men ikke nok, har også prøvd salt, hjelper litt det og, men ser at de fortsatt vandrer på kjøkkenbenken. Er skikkelig ekkelt.

Vet ikke hvor de kommer fra, så vanskelig å drepe hele maurtuen. Muligens er de inne i veggen eller gulvet....

Bor i et forholdsvis nytt leilighet, så forstår ikke helt hvordan dette skjer. Har hatt de hele vinteren,men nå i januar ble jeg nesten invadert...de flyttet inn rett og slett....

Har også hatt skadedyr firma her, som har sprayet rundt (var vel i fjor engang), men det ser ikke ut som det funket så bra.

HJELP!!!!

brilleslangen
Skrevet

maurkverk tar jo ikke livet av de maurene som allerede fins, men skal iallfall hindreny tilvekst ved at de forer larvene med gift slik at maurebarna dør... Om de kan bli resistente mot gifta vet jeg ikke, men det kan sikkert skje... hos maur så som hos andre dyr, (feks lus...)Jeg ville tatt kontakt med skadedyrfirma på nytt(et annet enn sist kansje) og be om at de leter etter tua evt flere tuer... slik at dere kanskje blir fri problemet...

regner med det er sukkermaur dere har siden kjøkkenet innvaderes... sånne bitte små??? og ikke sånne kjempedigre beist.. stokkmaur... sukkermauren gjør iallfall ikke så stor skade som stokkmauren, men er vel desto mer plagsom..

Gjest mouth
Skrevet

maurkverk tar jo ikke livet av de maurene som allerede fins, men skal iallfall hindreny tilvekst ved at de forer larvene med gift slik at maurebarna dør... Om de kan bli resistente mot gifta vet jeg ikke, men det kan sikkert skje... hos maur så som hos andre dyr, (feks lus...)Jeg ville tatt kontakt med skadedyrfirma på nytt(et annet enn sist kansje) og be om at de leter etter tua evt flere tuer... slik at dere kanskje blir fri problemet...

regner med det er sukkermaur dere har siden kjøkkenet innvaderes... sånne bitte små??? og ikke sånne kjempedigre beist.. stokkmaur... sukkermauren gjør iallfall ikke så stor skade som stokkmauren, men er vel desto mer plagsom..

Det er nok sukkermaur ja. Nå føler jeg vi har gjort alt vi har kunnet. Skal nok ta kontakt med firma igjen...nytter ikke å spraye, de må finne ut hvor de kommer ifra, og ta de på den måten.

Skrevet

Du får kjøpte middel som mauren tar med seg tilbake til dronningen og som da dør. Da forsvinner de, de går amok en stund og det er maur overalt, men så forsvinner de. Spør hos en fargehandler.

Skrevet

Finn ut hvor de kommer inn og tett hullet med noe.

Skrevet

Vår erfaring er at maurlokkeboks eller gift de skal ta med seg til tuen ikke hjelper. Det var mest effektivt var en type hvitt pulver som vi strødde der maurene gikk. Maurene døde da de kom i kontakt med pulveret.

Det viste seg at mauren kom fordi det var fuktighet i veggene. Da vi skulle bytte bordkledning viste det seg at det bodde milliarder med maur i veggen. Da vi hadde fått ordnet opp i dette problemet er vi ikke lenger plaget av maur.

Maur er ofte en indikasjon på at det er fuktighet en plass, så det kan være lurt å undersøke om det kan være tilfelle hos deg.

Gjest ViViola
Skrevet

Skadedyrfirmaet må spraye innvendig og utvendig 2 ganger i året i 2 år for at det skal ha noen effekt. OG - enda viktigere: Dere er nødt til å lokalisere tua. Rett og slett.

Gjest mouth
Skrevet

sitron

skal jeg sette en sitron på gulvet? hva er det som skjer da? de flykter, eller blir drept av den?

Gjest mouth
Skrevet

Skadedyrfirmaet må spraye innvendig og utvendig 2 ganger i året i 2 år for at det skal ha noen effekt. OG - enda viktigere: Dere er nødt til å lokalisere tua. Rett og slett.

ja, det er viktigst. å lokalisere den, men vet ikke helt hvordan vi skal få det til.

Gjest mouth
Skrevet

Vår erfaring er at maurlokkeboks eller gift de skal ta med seg til tuen ikke hjelper. Det var mest effektivt var en type hvitt pulver som vi strødde der maurene gikk. Maurene døde da de kom i kontakt med pulveret.

Det viste seg at mauren kom fordi det var fuktighet i veggene. Da vi skulle bytte bordkledning viste det seg at det bodde milliarder med maur i veggen. Da vi hadde fått ordnet opp i dette problemet er vi ikke lenger plaget av maur.

Maur er ofte en indikasjon på at det er fuktighet en plass, så det kan være lurt å undersøke om det kan være tilfelle hos deg.

Ja, kanskje pulver hjelper, men jeg har ikke lyst til å ha døde maur rundt omkring i huset. og de vil fortsatt komme. vil helst drepe de for alltid.

fuktighet? det kan godt være...men rart, da huset er ganske nytt, men man vet aldri. de blir ikke bygt skikkelig.

Gjest mouth
Skrevet

Du får kjøpte middel som mauren tar med seg tilbake til dronningen og som da dør. Da forsvinner de, de går amok en stund og det er maur overalt, men så forsvinner de. Spør hos en fargehandler.

har prøvd alt, men ingenting funker. har hatt det slik flere måneder nå.det blir mindre av de, men så kommer de igjen og igjen og igjen.

Skrevet

Jeg har hatt sånne sukkermaur men da på utsiden av huset. Maurlokkeboks var bare noe tull, det funket ikke. Det som tok knekken på dem var å vanne utførselsgangene med maurmiddel blandet i vann. Da rant maurmidlet ned i tua og drepte alle maurene. Når maurene er innomhus må dere nok kontakte skadedyrfirmaet igjen. Så lenge dere ikke finner tua vil problemet vedvare. Er det ikke noen firmaer som har garanti for vel utført jobb eller noe?

Gjest ViViola
Skrevet

ja, det er viktigst. å lokalisere den, men vet ikke helt hvordan vi skal få det til.

Få hjelp av skadedyrfirmaet, alternativt borr hull hvis du mistenker at det finnes i vegger.

Skrevet

skal jeg sette en sitron på gulvet? hva er det som skjer da? de flykter, eller blir drept av den?

Mener at jeg brukte en spray med sitron i, og dette var ganske effektivt. De døde, men nye kom til, og da var det å spraye igjen og så døde de nye også. Etter en periode (tre, fire uker?) kom det ikke lenger maur til. I tillegg var jeg ekstra nøye på å ha det heeelt rent på kjøkkenet - for det var jo dit de gikk :-) All mat i skapene var pakket godt inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...