Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest svava
Skrevet

''Min slektning, psykologen er enig med dere gitt. :o( Javelda. Jeg gir meg. Søren og. ;o)''''

Dett skrev du kl 23:01 den 21. mars. Våknet du i dag og tenkte: "Søren heller" jeg gir meg aldri!! ?? ;P

ps. ha en flott søndag :)''

Dette skrev du idag (22.03-09 kl.14:53)

Til opplysning skrev du nå til et innlegg som ble skrevet igår (21.03-09 kl.14:10) Så sånn sett har hun jo ikke gitt inntrykk av at hun ikke har gitt seg. sant??? At hun er uenig er ikke det samme

Bøyer meg i støvet :)

Surret litt der gitt. Pinlig rett og slett he-he

(men den 22. sier hun fortsatt at hun uttaler p'en foran psykolog)

Men takk for korreksen ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

8

• Babette

8

• henrikke71

5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er noen kloke hoder som snakker om at språket er ved å endre seg med email -og sms-generasjonen. Ord blir forkortet og språket blir mere avstumpa. Når man skal kommunikere effektivt, som man skal i dag, da kan det ikke betale seg å få med hver vending av ord og betydninger. Også kommer masse alternative skrivemåter for å "fremme forståelsen". Som psyk. Så ja, jeg vil tro at det er tidsbestemt, som et resultat av et "hyper-informativt" samfunn. Basert igjen på egne antagelser...og litt forskning også da, for å få litt troverdighet inn i bildet her..

For meg er det kortere å skrive psykdom enn psykisk sykdom.

Verre er det ikke :-)

Skrevet

For meg er det kortere å skrive psykdom enn psykisk sykdom.

Verre er det ikke :-)

Men som psykiater burde du vel holde deg til det som er korrekt språklig vel? Altså, det er bare en mer av alle mine antagelser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...