Gjest svava Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 ''Min slektning, psykologen er enig med dere gitt. ( Javelda. Jeg gir meg. Søren og. ;o)'''' Dett skrev du kl 23:01 den 21. mars. Våknet du i dag og tenkte: "Søren heller" jeg gir meg aldri!! ?? ;P ps. ha en flott søndag :)'' Dette skrev du idag (22.03-09 kl.14:53) Til opplysning skrev du nå til et innlegg som ble skrevet igår (21.03-09 kl.14:10) Så sånn sett har hun jo ikke gitt inntrykk av at hun ikke har gitt seg. sant??? At hun er uenig er ikke det samme Bøyer meg i støvet Surret litt der gitt. Pinlig rett og slett he-he (men den 22. sier hun fortsatt at hun uttaler p'en foran psykolog) Men takk for korreksen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Det er noen kloke hoder som snakker om at språket er ved å endre seg med email -og sms-generasjonen. Ord blir forkortet og språket blir mere avstumpa. Når man skal kommunikere effektivt, som man skal i dag, da kan det ikke betale seg å få med hver vending av ord og betydninger. Også kommer masse alternative skrivemåter for å "fremme forståelsen". Som psyk. Så ja, jeg vil tro at det er tidsbestemt, som et resultat av et "hyper-informativt" samfunn. Basert igjen på egne antagelser...og litt forskning også da, for å få litt troverdighet inn i bildet her.. For meg er det kortere å skrive psykdom enn psykisk sykdom. Verre er det ikke :-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 For meg er det kortere å skrive psykdom enn psykisk sykdom. Verre er det ikke :-) Men som psykiater burde du vel holde deg til det som er korrekt språklig vel? Altså, det er bare en mer av alle mine antagelser... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.