Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noe erfaringer med regresjon, eller hørt fra andre?har tenkt om det kanskje kan hjelpe når det gjeler mobbinga jeg opplevde på barneskolen,har fortrengt det meste og tenkte å det kan hjelpe å huske mer.Eller er det dumt?kommer det til å gjøre alt værre?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ikke gjør det
Skrevet

Det kan bli verre,derfor er det ikke verdt det.

Gjest NLP beliver
Skrevet

JA.. Har fått hjelp gjennom NLP:)

Har fått en del ting på plass gjennom tidslinje terapi som minnes om det man kaller regresjon:)

Gjest florentine
Skrevet

hva er regresjon? Kjenner det bare fra statistikk.

Skrevet

betyr å "gå tilbake"

Hypnose.

Det behøver vel ikke å ha noe med hypnose å gjøre? Når vi vender tilbake til tidligere utviklingstrinn for å føle oss tryggere i gitte situasjoner - så kalles det å regrediere.

Gjest Villniss
Skrevet

Bare tull, og det kan være farlig! Kan få "falske minner" osv.

Gjest florentine
Skrevet

betyr å "gå tilbake"

Hypnose.

Aha da forstår jeg sammenhengen. Regression i statistisk sammenheng er å vende tilbake.

Takk for svar.

Gjest To be frank honest...
Skrevet

Aha da forstår jeg sammenhengen. Regression i statistisk sammenheng er å vende tilbake.

Takk for svar.

Nei, regresjonsanalyse er en kvantitativ analyse av sammenhenger mellom én avhengig variabel og en eller flere uavhengige variabler. ;)

Gjest florentine
Skrevet

Nei, regresjonsanalyse er en kvantitativ analyse av sammenhenger mellom én avhengig variabel og en eller flere uavhengige variabler. ;)

Ja det er den bruken av ordet som jeg kjenner til. Egentlig så ta r du den avhengige variabelen og sammenligner med en uavhengig variabel for så "å gå tilbake" til en annen uavhengig variabel.

Derfor er dette logisk forklaring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en skadelig terapiform som du bør holde deg langt unna!

Gjest Lilly12
Skrevet

Det er en skadelig terapiform som du bør holde deg langt unna!

Jeg lurer på hva du NHD mener med at regresjon er en skadelig terapi form? Jeg leser at du sier det, men du sier ikke hva som er farlig med det. Så da ble jeg nysgjerrig fordi jeg vil gjerne vite..

Gjest la det være heller
Skrevet

Jeg lurer på hva du NHD mener med at regresjon er en skadelig terapi form? Jeg leser at du sier det, men du sier ikke hva som er farlig med det. Så da ble jeg nysgjerrig fordi jeg vil gjerne vite..

Det kan framkalle "falske minner" og gjøre ting enda verre enn det var fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...