Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så er jeg inne i en periode igjen hvor jeg får diare og løs mage av fet mat og grønnsaker, både rå og kokte. Særlig råkost er ille. Fet mat går det greit å holde seg unna, men jeg skulle gjerne tålt grønnsaker. Det eneste som går greit er tomat og agurk, salatblandinger kan jeg glemme å spise - det er noe som sender meg rett på toalettet.

Jeg får problemer med løs mage også hvis jeg er i aktivitet enten før eller etter måltidet. Jeg er nødt til å ta det med ro både før og etter. Jo mer aktiv jeg er, jo værre blir mageproblemene.

Dessuten blir jeg både trett og sovner etter så å si hvert måltid på dagen.

Jeg har hatt disse plagene med magen i årevis før også, men har aldri fått hjelp for dem. Jeg har bare fått beskjed av legen om at jeg bare skulle se på det som en fin måte å gå ned i vekt på.

Stoffskiftet er godt regulert med thyroxin, men jeg har B12-mangel igjen og skal enda en gang ta injeksjoner for det (noe som ikke hjalp forrige gang).

Problemene med den løse avføringen har jeg tidvis ellers i året også, men de har en tendens til å forverre seg om sommeren. De forverrer seg også under stress, men jeg lever ikke noe særlig stresset liv til vanlig.

Når det ikke er noe hjelp å få innen helsevesenet, hvilke tiltak kan jeg så selv gjøre for å få det bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32623-d%C3%A5rlig-tarmfunksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det er bare å innrømme at det er langt igjen til vi er gode nok når det gjelder forstyrrelser i tarmfunksjon. Jeg har dessverre heller ikke noen spesielle gode råd for deg, men kanskje andre...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...