Cavatina Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Så er jeg inne i en periode igjen hvor jeg får diare og løs mage av fet mat og grønnsaker, både rå og kokte. Særlig råkost er ille. Fet mat går det greit å holde seg unna, men jeg skulle gjerne tålt grønnsaker. Det eneste som går greit er tomat og agurk, salatblandinger kan jeg glemme å spise - det er noe som sender meg rett på toalettet. Jeg får problemer med løs mage også hvis jeg er i aktivitet enten før eller etter måltidet. Jeg er nødt til å ta det med ro både før og etter. Jo mer aktiv jeg er, jo værre blir mageproblemene. Dessuten blir jeg både trett og sovner etter så å si hvert måltid på dagen. Jeg har hatt disse plagene med magen i årevis før også, men har aldri fått hjelp for dem. Jeg har bare fått beskjed av legen om at jeg bare skulle se på det som en fin måte å gå ned i vekt på. Stoffskiftet er godt regulert med thyroxin, men jeg har B12-mangel igjen og skal enda en gang ta injeksjoner for det (noe som ikke hjalp forrige gang). Problemene med den løse avføringen har jeg tidvis ellers i året også, men de har en tendens til å forverre seg om sommeren. De forverrer seg også under stress, men jeg lever ikke noe særlig stresset liv til vanlig. Når det ikke er noe hjelp å få innen helsevesenet, hvilke tiltak kan jeg så selv gjøre for å få det bedre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32623-d%C3%A5rlig-tarmfunksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Det er bare å innrømme at det er langt igjen til vi er gode nok når det gjelder forstyrrelser i tarmfunksjon. Jeg har dessverre heller ikke noen spesielle gode råd for deg, men kanskje andre...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32623-d%C3%A5rlig-tarmfunksjon/#findComment-127646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.