Gå til innhold

Manipulerende og kontrollerende-hjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest BorderlineInrecovery
Skrevet

Hvis en i nære relasjoner kan bli litt for intens og "krevende". At en stadig vil ha bekreftelser på at vedkommende ikke skal forlate en eller er sint på en. Eller at en er konfliktsky av samme grunn å kan legge seg flat fordi en og er redd for konsekvensene som kan føles at de er og faktisk miste personen.

Jeg har ikke helt sett det selv men jeg forstår at den adferden kan virke noe kontrollerende og manipulerende og slitsom på andre mennesker. Selv om det ikke var min intensjon er vel det det bunner ut på. Ved å be om stadig bekreftelser forsøker jeg å "kontrollere" at andre ikke andre forlater meg. Selv om jeg ikke har gjort det bevist. Men dette er noe jeg må jobbe med fordi det gjør det vanskelig for meg å bevare disse nære relasjonene siden mennnesker naturligvis synes det er slitsom.

Jeg er livredd for å være en manipulerende eller kontrollerende person. Utifra det jeg skriver her er det manipulerende og kontrollerende adferd?. Betyr det at jeg er en forferdelig person?. Jeg jobber mye med det nå fordi jeg vet at det handler om meg og min usikkerhet og ikke de andre. Men noenganger klarer jeg ikke å la være å spørre.

Videoannonse
Annonse
Gjest liten løve
Skrevet

Kanskje du kan prøve å jobbe med tanken om at forhold er usikre, og at du aldri kan være sikker på at du ikke blir forlatt.

Og også prøve å tenke at det å bli avvist (forlatt) er vanlig, og noe de fleste opplever i løpet av livet.

Livet går videre for det. Prøv å tenke at dersom jeg blir forlatt skal jeg klare det og på et vis. Da blir ikke tanken lengre så skummel.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...