Gå til innhold

Handler MCT litt om intelligens også?

Anbefalte innlegg

Gjest lakua
Skrevet

Man må jo ha en viss intelligens for å kunne tenke sånn, mener jeg?

Eller kanskje er det sånn at psykisk sykdom gjør en syk i tankene og på en måte "blokkerer" evnen til å tenke slik?

Derfor trenger man hjelp for å korrigere feilaktige tankemønstre for å kunne bli frisk igjen, eller kunne leve noenlunde normalt?

Bare tanker jeg gjør meg, kanskje hodet mitt tenker for mye :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest faaleaa
Skrevet

man må sikkert være litt intelligent, iallfall innenfor normalen, for å nyttiggjøre seg av det...

for kjenner ei med diagnosen lett psykisk utviklingshemmet, og hun blir nektet terapi for sine psykiske lidelser etter grove seksuelle overgrep. Pga diagnosen lett psykisk utviklingshemmet.

Gjest engla
Skrevet

man må sikkert være litt intelligent, iallfall innenfor normalen, for å nyttiggjøre seg av det...

for kjenner ei med diagnosen lett psykisk utviklingshemmet, og hun blir nektet terapi for sine psykiske lidelser etter grove seksuelle overgrep. Pga diagnosen lett psykisk utviklingshemmet.

Ærlig talt det er da direkte smålig og ansvarsløst å ikke behandle henne!!

Gjest lakua
Skrevet

Ærlig talt det er da direkte smålig og ansvarsløst å ikke behandle henne!!

Kan jo være en annen type hjelp hun får, sikkert tilpasset hennes behov. Slik må det jo egentlig være, ingen vits i å bruke tid på en behandling som ikke virker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

All slik terapi krever at en har evne til å kommunisere med språk på et abstrakt nivå.

Hvis pasienten ikke har et slikt evnenivå, må innslaget av adferdstiltak være langt større.

Gjest engla
Skrevet

Kan jo være en annen type hjelp hun får, sikkert tilpasset hennes behov. Slik må det jo egentlig være, ingen vits i å bruke tid på en behandling som ikke virker.

Joda, sant nok. Men at hun blir nektet psykologisk behandling! Det er ikke velferdsstaten verdig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...