Gå til innhold

NHD - Tolvon og sultfølelse, doseavhengig?

Anbefalte innlegg

Gjest schizofren og overvektig

Bruker Tolvon for søvn, 90 mg pr dag. Problemet er at jeg blir så sulten av den. Fastlegen min mener at det blir mindre sultfølelse hvis jeg går ned til 60 mg. Så da lurer jeg på om det stemmer.

Problemet med å gå ned er at det går ut over søvnkvaliteten min, og jeg må bruke andre sovemidler i tilegg.

Fortsetter under...

Gjest Risotta

Et råd jeg kan gi er at du kan jo spise frukt og knekkebrød når du føler deg sulten..

Jeg bruker remeron om kveldene når jeg skal sove + efexor.....og det gir meg enrom matlyst. Men jeg tenkte slik kan jeg ikke ha det så jeg spiser frukt og knekkebrød for å holde vekten nede..

Jeg har faktisk gått ned i vekt... I skrivende stund er jeg sulten men tar meg en appelsin før middag;)

Epler er fint også å spise. Det holder lenge i magen og havregryn...

Lykke til;-)

Gjest xbellax

Det er umulig å si noe om fordi alle reagerer forskjellig. Dersom sultfølelsen føles umulig å stagge og du legger på deg mye slik at dette blir enda et problem ville jeg vurdert noe annet..feks vallergan. Dette med overvekt pga medisiner blir i mine øyne ikke tatt alvorlig nok, her er det viktig at du sier ifra og passer på helsen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...