Gå til innhold

Samvær eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Hopsidaysi
Skrevet

Har et barn på snart 2 år. Hennes far ble innlagt for bl.a medisinmisbruk, psykose, manisk depressivitet da barnet var 2 mnd, siden har han vært e nten innlagt, fengslet eller rasert hus/kontorer, truet leger annet helsepersonell, ja d meste. Nå er ham em "fri" mann etter soning på et halvt år. Nå vil han besøke oss. Jeg merker at han girer seg fort opp ved litt motspørsmåler. Jeg er usikker, eller jeg har ikke lyst til at han skal være nær barnet nå, ikke enda. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke latt ham treffe barnet så lenge han ikke kan styre temperementet sitt og det kan han jo tydeligvis ikke.

Ta en telefon til barnevernet og spørre om råd kanskje?

Skrevet

Barnevern og familierådgivningskontor er nok riktig innstans. Det kan jo bli snakk om samvær under tilsyn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal prioritere barnets beste og så langt du har mulighet holde han på avstand.

Skrevet

Jeg synes du skal prioritere barnets beste og så langt du har mulighet holde han på avstand.

Tusen takk for svaret! Det var godt å få en bekreftelse på at jeg gjør det riktige for barnet mitt, i forhold til hennes far....:-)

Skrevet

Barnevern og familierådgivningskontor er nok riktig innstans. Det kan jo bli snakk om samvær under tilsyn.

Tusen takk for svar! Jeg håper han holder seg unna, men må det bli samvær, så trengs det nok tilsyn ja.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke latt ham treffe barnet så lenge han ikke kan styre temperementet sitt og det kan han jo tydeligvis ikke.

Ta en telefon til barnevernet og spørre om råd kanskje?

Tusen takk for svaret! Jeg var i kontakt med barnevernet i vinter, så de skulle bistå med hjelp da den tiden evnt kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...