Gå til innhold

Langvarig høyt stressnivå..

Anbefalte innlegg

Er dette typiske "skader" en kan få som følge av å ha levd under langvarig høyt stressnivå? Er det mulig å gjøre noe med det også?

(Ville vært ok å finne en forklaring på hvorfor en er som en er også).

- dårlig hukommelse

- redusert konsentrasjonsevne

- "talevansker"; at man har problemer med å finne ord i div settinger/samtaler, blir stående fast i mangel av enkle ord

- må bruke lang tid på å få med seg og forstå hva andre sier til en (treg tankegang)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326545-langvarig-h%C3%B8yt-stressniv%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er nok ganske typiske tegn ja... og et faresignal om at du bør bremse NÅ!

forsøk å finne noe å koble av med, noe du kan belønne deg selv med, som gjør at kroppen slapper av, gå turer, tenk på andre ting og konkretiser hva som stresser deg, for så å ta en bit av gangen... litt som å legge et puslespill feil vei.. at du stykker det opp i biter istedenfor å legge bitene til et stort bilde.

Du kan jo prøve å stresse ned ; )

Ikke alt er like viktig!

Jeg tror jeg ordla meg litt vanskelig her.. for det jeg mente var om dette er noe man må regne med å måtte slite med resten av livet, eller om det er mulig å gjøre noe med det.. Mente ikke at jeg opplever det akkurat nå liksom - men jevnt over tid ;o)

Spurte fordi jeg prøver å sette ord på det jeg sliter med og som jeg skal formidle til vop. For jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke..

Men uansett takk for engasjement til dere :-)

Annonse

Jeg tror jeg ordla meg litt vanskelig her.. for det jeg mente var om dette er noe man må regne med å måtte slite med resten av livet, eller om det er mulig å gjøre noe med det.. Mente ikke at jeg opplever det akkurat nå liksom - men jevnt over tid ;o)

Spurte fordi jeg prøver å sette ord på det jeg sliter med og som jeg skal formidle til vop. For jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke..

Men uansett takk for engasjement til dere :-)

Det går an å forandre på alt ; )

Du må bare være villig til å gjøre forandringene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...