Gå til innhold

Hvordan takle dette (fått tillitsprobl)?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg bryter mine egne "regler" nå, ved å skrive et nytt innlegg i dag. Men jeg har ikke noe å tape på det. For jeg sliter med at ting blir fjernere for meg, og jeg distanserer meg fra andre. Jeg har problemer med å ordlegge meg, veier ordene nøye.. Gruer meg til onsdagens time på vop også, pga dette.

Derfor lurer jeg bare på om du har noen råd for hvordan jeg skal takle det å bli beskyldt for noe som oppleves som urettferdig og vondt, som jeg gjorde her for noen dager siden. Det har desverre brent seg fast i meg.

Jeg tror ikke at dette vil gå over av seg selv, for tidligere erfaringer viser det. Jeg føler at jeg er bitter, samtidig prøver jeg å overvinne det, bla ved å ikke 'rømme' herfra.

Jeg er usikker på om jeg tør sende dette eller ikke. Men jeg er "desperat".. jeg vil ikke at dette skal ødelegge for meg - derfor trenger jeg hjelp til dette nå,før det evt blir 'verre'/avstanden større ;o(

Takk om noen har råd, hvis det finnes "svar" eller råd mot det, hvis noen forstår hva jeg mener. "Skyt" meg ihvertfall ikke, for at jeg er så dønn ærlig. Kansje trenger jeg bare å få det ut også. Vet ikke. Dette skremte meg bare veldig.

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Dette er vanskelig å svare på fordi jeg aner ikke hva det handler om, men, dersom jeg forstår deg rett er du blitt anklaget for noe du ikke har gjort og dette har brent seg fast i deg, du ønsker råd om hva du kan gjøre med det.

Ta vedkommende det gjelder til side, legg frem din side av saken. Konfronter ham/henne, det er gjerne den beste og mest rettferdige måten å gjøre det på, -kanskje du misforsto, kanskje vedkommende ordla seg unødvendig krøkkete, kanskje dere virkelig er uenige, - ved en konfrontasjon får dere ihvertfall klarhet i hva dere begge mener.

Håper dette var til litt hjelp, skjønt jeg er usikker på om jeg tolket innlegget ditt riktig.

Du bruker igjen ord som "skremte meg" og "redd" om følelser eller ubehageligheter. Det er ikke farlig å føle noe. Det er ikke farlig om noen tror vondt om deg eller ikke liker deg.

Det er heller ikke farlig og nå holde ut alle følelsene fram til behandlingstimen din på onsdag.

Var dette noe som skjedde her på DOL, eller i virkeligheten?

Hvis det var her, ser du jo at alle har glemt det allerede. I hvert fall jeg, og jeg har irriterende god hukommelse.

Var det en episode vi ikke kjenner til, har du allikevel lov til å si til deg selv at "det bryr jeg meg ikke om lenger". Du kan ikke ta ansvar for hele verdens misforståelser og feilslutninger. Man er nødt til å utvikle et visst panser for ikke å gå til grunne av denslags.

Noen tok feil eller misforsto, det er deres problem, du bryr deg ikke om det, fordi det uansett ikke var sant eller viktig. Øv på den holdningen, du! :-))

Lykke til!

Annonse

Gjest jajamensan

Jeg synes det laban skriver er veldig klokt. Øv deg på å si at det var han/hun/de som tok feil, og at de ikke er viktige nok til at du skal gå og tenke på det de sa hele tiden.

Gjør som min kloke sønn sa til meg en dag jeg var litt lei meg. "Mamma, det synes jeg du skal heve deg over". Han fikk frem smilet mitt ihvertfall.

Vet det kan være lettere sagt enn gjort, men PRØV ihvertfall. Lykke til på onsdag.

Var dette noe som skjedde her på DOL, eller i virkeligheten?

Hvis det var her, ser du jo at alle har glemt det allerede. I hvert fall jeg, og jeg har irriterende god hukommelse.

Var det en episode vi ikke kjenner til, har du allikevel lov til å si til deg selv at "det bryr jeg meg ikke om lenger". Du kan ikke ta ansvar for hele verdens misforståelser og feilslutninger. Man er nødt til å utvikle et visst panser for ikke å gå til grunne av denslags.

Noen tok feil eller misforsto, det er deres problem, du bryr deg ikke om det, fordi det uansett ikke var sant eller viktig. Øv på den holdningen, du! :-))

Lykke til!

Jeg har forsøkt å heve meg over det, og banke inn i skallen at dette skal jeg ikke la meg preges av. Det har ikke funka til nå ihvertfall.

Det øker tvert om avstanden til andre, derfor fant jeg ut at jeg skulle være "hard" og rådføre meg i stedet for å forbli bitter over det.

Men det er vel bare en bagatell/fillesak. Kansje dette er en del av livet, og som jeg bare må leve med.

Uansett takk for svar.

Dette er vanskelig å svare på fordi jeg aner ikke hva det handler om, men, dersom jeg forstår deg rett er du blitt anklaget for noe du ikke har gjort og dette har brent seg fast i deg, du ønsker råd om hva du kan gjøre med det.

Ta vedkommende det gjelder til side, legg frem din side av saken. Konfronter ham/henne, det er gjerne den beste og mest rettferdige måten å gjøre det på, -kanskje du misforsto, kanskje vedkommende ordla seg unødvendig krøkkete, kanskje dere virkelig er uenige, - ved en konfrontasjon får dere ihvertfall klarhet i hva dere begge mener.

Håper dette var til litt hjelp, skjønt jeg er usikker på om jeg tolket innlegget ditt riktig.

Vil gjerne maile deg om det er ok for deg, har tenkt på det noenganger, men har ikke helt våget å spørre før ;o) Det er opp til deg.

mariaflyfly

Jeg må bare støtte Glimtippers innlegg, og siterer noe jeg tror er svært essensielt for deg, ikke bare i dette tilfellet:

''Du bruker igjen ord som "skremte meg" og "redd" om følelser eller ubehageligheter. Det er ikke farlig å føle noe. Det er ikke farlig om noen tror vondt om deg eller ikke liker deg.''

Ha dette i bakhuet i flere situasjoner. :)

Jeg må bare støtte Glimtippers innlegg, og siterer noe jeg tror er svært essensielt for deg, ikke bare i dette tilfellet:

''Du bruker igjen ord som "skremte meg" og "redd" om følelser eller ubehageligheter. Det er ikke farlig å føle noe. Det er ikke farlig om noen tror vondt om deg eller ikke liker deg.''

Ha dette i bakhuet i flere situasjoner. :)

Det skal jeg ha i bakhodet :-) Det og at til lågs kan ingen gjera eller noe sånt som jeg husker noen sa til meg en gang :-)

Har forresten tenkt endel over de svar jeg har fått i denne tråden. Det har vært til stor hjelp for meg. Jeg opplevde nemlig noe lignende i rl for noen år siden (til tross for at dette er nettet). Det var svært vondt for meg, og det tok meg mange år å komme over det. Det bar jeg helt alene. Derfor er jeg glad jeg tok det opp. Jeg er blitt mye klokere, og tar med meg visdommen videre.

Jeg husker også et godt råd jeg fikk i forrige uke; hva jeg velger å bruke tid og krefter/tanker på..

Takker for svarene til deg og de andre her :-) Dessuten er jeg stolt av at jeg har blitt sterkere, noe dere har gjort meg til faktisk (DET er utrolig det!!).

Gjest Hva skjedde?

'' Gruer meg til onsdagens time på vop også, pga dette''

Pga av dolerne? E det ikke litt dårlig gjort å skylde på dol for en som har fått så mye hjelp og svar som det du har?

Grudde du deg ikke før også?

''Derfor lurer jeg bare på om du har noen råd for hvordan jeg skal takle det å bli beskyldt for noe som oppleves som urettferdig og vondt, som jeg gjorde her for noen dager siden. Det har desverre brent seg fast i meg''

Hva opplevde du som urettferdig?

''Jeg tror ikke at dette vil gå over av seg selv, for tidligere erfaringer viser det. Jeg føler at jeg er bitter, samtidig prøver jeg å overvinne det, bla ved å ikke 'rømme' herfra''

Var det det at du ble beskyldt for å være manipulativ som SMIR skrev?

Hvorfor er du bitter for det? Kan du heller prøve å se det som en hjelp?

'''Jeg er usikker på om jeg tør sende dette eller ikke. Men jeg er "desperat''.

Desperat etter hva? Få bekreftelse på at du ikke er manipulativ?

Kanskje et bevis på hva folk prøver å si?

'' jeg vil ikke at dette skal ødelegge for meg - derfor trenger jeg hjelp til dette nå,før det evt blir 'verre'/avstanden større ;o( ''

Det fikk du med de svarene du ønsket.

''Takk om noen har råd, hvis det finnes "svar" eller råd mot det''

Mitt beste råd må være å gi en lang marsj i ting hvis det bare kommer fra en person du er uenig med. Hvis flere antyder det samme, kan det være lurt å tenke over om det stemmer.

''hvis noen forstår hva jeg mener. "Skyt" meg ihvertfall ikke, for at jeg er så dønn ærlig. Kansje trenger jeg bare å få det ut også. Vet ikke. Dette skremte meg bare veldig''

Skremte deg? Burde du ikke heller se det på den måten at det kan være hjelp i vonde men ærlige tilbakemeldinger også?

Jeg tror det kan være lurt å ikke alltid se det verste i folks tilbakemeldinger. De kan ha noe for seg og det kan være noe å tenke over.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...