Gå til innhold

Hvor skal jeg henvende meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort behov for å snakke med noen. Jeg har en sønn på 7 mnd, en ny kjæreste (vært sammen i ca 3 mnd) og sliter med anorexiaen min hele tiden. Jeg er kjempeglad i den nye kjæresten min, og føler at jeg må gjøre en innsats både pga han og pga sønnen min for å prøve å bli bedre av SF´en. Jeg har vært i kontakt med lokallaget til IKS, men følte at jeg ikke fikk noe særlig hjelp. Det kan jo komme av at jeg ikke klarer å kontrollere anorexiaen og at jeg derfor har vanskelig for å ta imot hjelp. Kjæresten min bor i Oslo, og når jeg er hos han på besøk så har jeg ofte tenkt på å ta kontakt med IKS, men så blir det aldri noe av. Jeg har vanskelig for å tro at jeg er "verdig" deres hjelp, og at de kanskje syns at jeg blåser opp problemet. Jeg VET at jeg er syk, men sånn tenker jeg altså. Jeg hadde en et møte med en psykiater på Psykiatrisk Poliklinikk, men jeg klarte ikke å følge opp. Jeg har i det siste tenkt på å kontakte Familievernkontoret, men jeg vet ikke helt om dette er den typen saker de behandler. Jeg trenger profesjonell hjelp, det er jeg fullstendig klar over, men så fort jeg starter på noe så blir jeg redd for hvordan jeg skal klare å takle hverdagen, og så går jeg tilbake til kaloritelling og veiing.

Jeg er spesielt bekymret pga sønnen min, for jeg har en tendens til å isolere meg, og jeg vet jo at det er bra for han å ha kontakt med andre (bra for meg og sikkert) Det er vel to grunner til at jeg isolerer meg. 1) Fordi jeg er redd jeg skal trenge meg på 2) at jeg skal bli tilbudt noe spise som jeg ikke "har lov til" å spise.

Hva syns dere? Er Familievernkontoret aktuelt, eller bør jeg ta kontakt med IKS, event. ROS? Er det noen som har erfaring med ROS? (tidl. ABF)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32659-hvor-skal-jeg-henvende-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...