Gå til innhold

Vektnedgang (postet på vektmestring også)

Anbefalte innlegg

Lille Lisen

Hei! Dette blir nok mest et hjertesukk, dere får velge om dere vil lese og svare;)

Jeg har hatt spiseforstyrrelser mer eller mindre fra jeg var 16. Nå er jeg 27. Opp og ned masse i vekt. Det er egentlig litt irrelevant hvor lite jeg veide da jeg var anorektisk. Men på det største var jeg oppe på 90-tallet et sted.

På noen år har jeg gradvis gått ned, det siste året 13,5 kg. Jeg er 173 og veier nå 75,5. Jeg er kjempefornøyd, men prøver fremdeles å miste ca 5 kg til. Jeg passer mye mer klær nå, og jeg føler meg som meg selv igjen. Hvertfall i større grad enn da jeg spiste bort all smerten inni meg. Innimellom faller jeg borti oppkast og slikt igjen. Men stort sett går det bedre enn på lenge.Jeg klarer hvertfall å gå ned endel.

Så til sakens kjerne:Jeg leser noe på et annet forum. Der en kvinne på min alder skriver om sin størrelse og vekt. Hun er omtrent samme som meg i vekt og høyde. Hun spør om andre anser henne som tykk. Det ramler inn mange svar. Noen/mange "nei", men også veldig mange "ja". Mange som mener at hun var tykk.Og mange stygge kommentarer rundt dette og hvor tjukk mange synes man er hvis man er over str 40 f.eks.

Ble litt lei meg her, ettersom jeg har jobbet så mye og hatt det trøblete med mat siden ungdommen. Og endelig klart å gå ned igjen, endel hvertfall. Også kan det visst virke som mange vil oppfatte meg som tykk enda..

Huff, bare et hjertesukk dette. Beklager om jeg støter noen eller virker klagete! Trengte bare å tømme ut litt følelser her..

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du høres tykk ut.

Det jeg synes, er at det er imponerende at du har klart å gå jevnt nedover et år, uten å havne i anoreksiens klør igjen. Gi blaffen i hva andre mener, særlig på anonyme nettsteder. Vær heller stolt av deg selv.

Lille Lisen

Altså, du kan ikke se om en person ser tykk, tynn eller normal ut ved å bare se på disse dataene... må faktisk SE vedkommende... =)

Men vil tro du ser ganske normal ut ja =)

Tusen takk for tilbakemelding. Man blir lett lei seg når man er litt sårbar. Men sant som du sier, umulig å si noe når man ikke ser vedkommende..

Lille Lisen

Jeg synes ikke du høres tykk ut.

Det jeg synes, er at det er imponerende at du har klart å gå jevnt nedover et år, uten å havne i anoreksiens klør igjen. Gi blaffen i hva andre mener, særlig på anonyme nettsteder. Vær heller stolt av deg selv.

Tusen takk for tilbakemelding. Skal prøve på å føle mestring istedetfor å bli lei meg av kritikere på et forum, ser jo selv at jeg har jobbet som bare det egentlig.. Så da burde jeg vel egentlig jobbe med å gi blanke i om andre skulle mene noe annnet. Har klart å holde meg unna anoreksien, ja, heldigvis..

Gjest eksbulimika

Jeg bruker str 40, (jeg er 159 høy og 70 kg), skal jeg si deg noe? Jeg høres sikkert smellfeit ut når jeg skriver dette, men jeg får kjempemasse komplimenter og positiv oppmerksomhet for kroppen min. Er liten og har store fine faste pupper og deilig rompe. Kan få de kjekkeste mennene uten problem. Fins ikke feit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...