Gå til innhold

NHD: Og andre, er dette angst?

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har den siste tiden hatt det litt tungt med fysiske plager. Omsider fikk jeg snakket med lege og ble sykemeldt etpar uker for å slappe av og bli bedre av smertene jeg har i kroppen.Jeg synes dette var en god løsning og så frem til rolige dager hjemme.

Første kvelden etter legebesøket satt jeg og så film da jeg merket at mine fysiske plager ble verre og jeg kjente meg så rar på en merkelig måte. Så plutselig kjente jeg en skarp smerte på venstre side av brystet, rundt hjertet et sted. Dette gav seg raskt, men hver gang jeg trakk pusten dypt synes jeg at jeg kjente noe. Det ble vanskelig å puste, nesten som om jeg bare skulle hatt et sugerør å puste med. Jeg kjente nesten panikken ta overhånd, og i hodet mitt fløy tanker om hjerteinfarkt og død.

Jeg satt i stua sammen med mann og barn og måtte ta meg sammen for ikke å skremme dem,samtidig som jeg var redd og trodde at jeg ikke kom til å få puste. Jeg konsentrerte meg om å trekke pusten dypt og det ble noe bedre. Da vi la oss litt senere var jeg fremdeles kortpustet, blek og hadde vondt "overalt".

Nå er jeg engstelig for at dette skal skje igjen, for det var en skikkelig ekkel opplevelse. Jeg tror selv at dette var et angstanfall, men føler meg ikke helt sikker. Jeg har liten lyst til å ringe legen igjen, da jeg jo nettopp har vært der med mine fysiske plager. Sykemeldt er jeg jo likevel, men greier ikke slappe av som planen var.

Kan jeg gå ut ifra at jeg har hatt et angstanfall? Og hvordan hindre at det skjer igjen? Synes det med pusten var verst..samme hvor mye jeg prøvde ble det på en måte ikke nok luft..

Noen gode råd? Burde jeg kontakte lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som angst. At du har vondt overalt kommer kanskje av at du er anspent? Jeg vet ikke hva du har av plager opprinnelig. Det er ubehagelig at det stikker rundt hjertet, men det høres også ut som muskelplager. Beveger du noe på deg? Jeg tenker at det hadde hjulpet hvis du gjort noe fysisk så du ble varm og svett, og etterpå tøyd ut. Så slapper du bedre av etterpå. Eventuelt gjør noe annet du slapper av med. Hvis du er usikker, og trenger bekreftelse på at det var angst eller vil forhøre deg nærmere om hva det kan være, og tror du blir roligere av det kan du jo kontakte lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...