Gå til innhold

Min samboer er Scizofren,hva er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest meg1983

Hvordan skal jeg tolke dette, jeg er sammen med en herlig type som jeg har det godt med, vi fungerer igrunn helt fint. Jeg har mine ting og han har sine. Men han er scozofren. Paranoid type, jeg vet han hører stemmer, og at han til tider er litt "bortreist" men vet ikke så mye mere om dette.. Kan noen fortelle meg litt om hva som skjer eller hvordan han kan føle det, eller i det hele tatt, hva dette er.og kan han være farlig for meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326659-min-samboer-er-scizofrenhva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meg1983

Han er ikke mer farlig enn andre mennesker.

hehe neida det var igrunn ikke sånn jeg mente.jeg regner ikke med han er farlig, men om han kan få slike vrangforestillinger eller stemmer som sier at jeg er ...div...og er nysjærrig på hva som skjer i hjernen..

Gjest Løveføtter

hehe neida det var igrunn ikke sånn jeg mente.jeg regner ikke med han er farlig, men om han kan få slike vrangforestillinger eller stemmer som sier at jeg er ...div...og er nysjærrig på hva som skjer i hjernen..

Ser de ikke for seg ting, som ikke er virkelig...

En vi kjente var gift med en scizofren. Hun ringte stadig til lensmann, for hun så døde mennesker i kjelleren...

Jeg tror de kan ha veldig forskjellige måter å være på, se for seg ting på.

Hørte om en annen en, som så seg i speilet om morgenen. Hvis han vår i godt humør, så han Elvis i speilet...

Gjest Pssst!

Alt er jo relativt,spørs hvilke vrangforestillinger han har. Men mest av alt tror jeg de som er psykotiske er veldig veldig redde,tror ikke det er vanlig at de plager andre. Det er dem selv som er mest plaget,og ofte solerer de seg også og trekker seg unna folk.

Gjest Sjokoladeplaten

Jeg vet ikke. Men jeg har nettopp forlatt en paranoid person som hele tiden måtte kontrollere meg og var veldig sjalu. Det er utrolig slitsomt når man ikke har noe tilitt i forholdet. Det gikk også utover barna, da han sa at maten var forgiftet o.l. Men han er ikke shizofren, da.

Dersom han tar imot behandling og fungerer greit kan sikkert et slikt forhold fungere utmerket. Probnlemet er nok helst når de ikke forstår/innser at de er syke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...