Gå til innhold

Skulle ønske jeg var et OK menneske...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Kjenner meg ikke igjen i det, det er jo sånn det er...

Skrev det ikke for å syte, men for å få litt oppmerksomhet. Er så ensom. Pga problemet jeg tok opp med at jeg ikke er noe ok menneske og at folk derfor ikke liker meg og at jeg derfor blir ensom.

Kan du ikke gå ut å ta kontakt med noen da, istede for å syte om at du er ensom? Vennskap kommer ikke dalende ned fra himmelen, du som jeg må jobbe for å skape (og bevare) dem.

Gjest lakua

Minner meg om en dame jeg kjenner. Hun besøker aldri, snakker aldri med/søker ikke kontakt med noen selv.

En dag her presterte hun å si: Det er jo ikke spesielt hyggelig da, når naboen ikke stopper opp og prater til meg, kun sier "hei".

Jeg spurte da: Hva gjorde du da for å oppnå kontakt? Har du noen gang stoppet opp og prøvd å si mere enn hei selv?

Prøv, Smir, å se deg selv litt fra utsiden...

Gjest xbellax

Det er jo en grunn til at jeg isolerer meg da...

Prøver å skaffe meg venner på nettet, men det blir bare overfladiske bekjentskap...

Vet jeg må jobbe for det selv, men jeg må da få lov til å si hva jeg føler også....

Det er klart du skal få lov til å si hva du føler. Men, man må også gjøre noe, ikke bare sitte å snakke om hvor ensom og kjip du er for det hjelper deg faktisk ikke. Vennskap over nett kan funke bra for å bli litt kjent/ se om man har noe til felles osv, men forsøk, slik jeg en gang nevnte for deg, å bruke denne støttekontakten din som en "trener" til det sosiale livet du føler du per i dag ikke er en del av.

Gjest black&blue

Minner meg om en dame jeg kjenner. Hun besøker aldri, snakker aldri med/søker ikke kontakt med noen selv.

En dag her presterte hun å si: Det er jo ikke spesielt hyggelig da, når naboen ikke stopper opp og prater til meg, kun sier "hei".

Jeg spurte da: Hva gjorde du da for å oppnå kontakt? Har du noen gang stoppet opp og prøvd å si mere enn hei selv?

Prøv, Smir, å se deg selv litt fra utsiden...

godt poeng! har selv blitt mer åpen,og dermed er andre mer åpen mot meg og:) også baller det på seg,før mnas vet ord av det har man fått en ny venn(eller bekjent) :)

enklere sagt enn gjort,men når jeg satte i gang,gikk det jo iallefall bra:)

Annonse

Gjest lakua

''Prøv, Smir, å se deg selv litt fra utsiden...''

Det er jeg i utmerket stand til, takk skal du ha.

Problemet er at jeg ikke _får til_ det sosiale fordi jeg har en _sykdom_.

Ja, jeg vet at du har en sykdom :-). Du kan jo velge å gjemme deg bak den og ikke ta tak i ting. Sitt i stolen og klage over at andre ikke tar kontakt...hva hadde skjedd hvis alle hadde tenkt sånn?

Gjest xbellax

''Prøv, Smir, å se deg selv litt fra utsiden...''

Det er jeg i utmerket stand til, takk skal du ha.

Problemet er at jeg ikke _får til_ det sosiale fordi jeg har en _sykdom_.

Du er uhyre dyktig på å bruke denne sykdommen og tilstanden din når det passer deg synes jeg. Når du facer krav trekker du den alltid frem, neste uke skriver du ørten innlegg om at du absolutt ikke er syk og distanserer deg veldig fra det.

Gjest lakua

godt poeng! har selv blitt mer åpen,og dermed er andre mer åpen mot meg og:) også baller det på seg,før mnas vet ord av det har man fått en ny venn(eller bekjent) :)

enklere sagt enn gjort,men når jeg satte i gang,gikk det jo iallefall bra:)

Bra at du har greid dette :-). Noen ganger er det lurt å løfte på "baken" og gjøre noe aktivt. Hvis du ikke gir noe av deg selv, får du sjeldnere noe tilbake også.

Gjest xbellax

Ja, er ute med støttekontakten jeg, men vet ikke helt hva jeg har fått ut av det... er jo akkurat like isolert som tiden før jeg fikk det...

Et annet problem i samme sjanger er at jeg faktisk misliker de fleste. =S

Blir liksom _dobbelt opp_ med problemer....

Da bruker du jo ikke støttekontakten din riktig. Ikke la vedkommende bli en hvilepute, men en krykke for å ta tak i det sosiale.

Du trenger ikke like alle, jeg gjør heller ikke det, det betyr ikke at mennesker du misliker ikke kan bidra med noe positivt i livet ditt.

Gjest lakua

''Sitt i stolen og klage over at andre ikke tar kontakt''

Gjør jeg det da? Er vel ikke nødvendig å tillegge meg utsagn jeg aldri har uttalt? Jeg sier jo at jeg prøver å skaffe meg venner på nettet, men at det bare blir overfladiske bekjentskap - ikke helt det samme som å ikke gjøre noe og klage over at ingen tar kontakt, eller?

Ok, da, min feil :-). Så du er ute på tur og treffer mennesker og virkelig forsøker aktivt å ta kontakt i rl? Ser du skriver noe om støttekontakt lenger nede og at du fortsatt er like ensom? Er du ensom sammen med støttekontakten også da?

Hvem er det som er "bra nok" å være sammen med??

Gjest xbellax

Mulig jeg ikke bruker den ordentlig ja. Skal prøve å ta tak i det.

Men dette med å mislike andre... det er faktisk sånn at jeg går rundt og føler et hat til folk rundt meg!!! Ikke akkurat noe godt utgangspunkt for sosialt samvær....

Ok, jeg tenkte mer på å ikke komme overens med. Selvsagt blir dte vanskeligere om du føler hat, noen tanker om hvorfor du føler hat til mennesker du knapt kjenner?

Annonse

Gjest lakua

Har ikke sagt jeg prøver på dette IRL nei, men det har jeg mer eller mindre gitt opp uansett... saken dreier seg jo om vennskap over nettet...

Hvem som er bra nok til å være med? Nei, si det... føler jo at jeg misliker alle, så da blir vel svaret "ingen" da.

Liker du deg selv da? :-)

Gjest xbellax

Tror du jeg hadde greid å fått karakterer jeg kunne kommet inn på medisinstudiet med, hvis jeg ikke klarte å presse meg?

Bare et moteksempel på hva du sier om meg.....

Men hvilket liv er det egentlig du har, hva i all verden hjelper det med gode karakterer? Flott med strålende karkaterer, virkelig, men du lever jo ikke.

Gjest xbellax

Sant nok til begge deler.

Men dette føler jeg egentlig ikke at jeg har noen kontroll over.....

Nei, du er kanskje for feig? Litt enklere å tro at alle hater deg enn å våge å være sårbar og ha mot nok til å jobbe med nære relasjoner til andre mennesker?

Gjest xbellax

Det er jeg vel helt enig i, du!!!

Men føler som sagt ingen kontroll....... (syns problematikken min har kommet veldig bra frem i denne tråden, bare for å si det.)

Ja, for meg er den rimelig klar. Du er feig, du skylder på din lidelse og sykdom, når enn det måtte passe deg.

Gjest xbellax

Jeg har vært feig/engstelig helt siden jeg var et lite barn... det er nok sånn jeg er født.... da jeg var liten var jeg redd for mange ting, redd for å bevege meg utenfor huset alene fordi jeg var redd for at de større ungene skulle "ta meg"... var rett og slett veldig engstelig som barn, og mange mente at moren min var overbeskyttende (hun var nok likevel ikke det, men jeg tror jeg har blitt født sånn).

Jeg skjønner godt at dette er vanskelig for deg, og spesielt med historien du forteller. Jeg setter heller ikke spørsmålstegn ved om du sliter eller ikke, selvsagt gjør du det. Men du har livet i hendene dine, du har langt mer kontroll over dagene dine enn du er klar over ...og det er rimelig skummelt å tenke på, fordi det krever at du pusher deg, det krever at du har mot nok til å forsøke og til å feile.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...