Gå til innhold

MCT- hvordan blir dette tro?

Anbefalte innlegg

Gjest lakua

Jeg prøver hardt å leve med en del traumer som har skjedd og som fortsatt kan skje.

F.eks er det en mann som har truet oss mye og som også gjentatte ganger har tatt seg inn i huset vårt. I tillegg masse telefon"terror."

Jeg prøver hardt og ikke være redd og på vakt hele tiden. Dette skjer jo ikke hele tiden og ikke kan jeg vite om det vil skje igjen heller. Det blir sånn katastrofetenkning, nattevåk, rømningsplaner, mye uten grunn kan du si.

Men jeg greier heller ikke å slippe vaktholdet helt, får jo noen "stikk" innimellom. Jeg forsøker å tenke: Dette skjer ikke nå, det skjer høyst sannsynlig ikke igjen idag, denne uka, slapp av. Og om han skulle kommer greier du helt sikkert å kaste han ut (det har jeg gjort før). Om telefontruslene starter på nytt, hva gjør dette? Telefonen er jo ikke farlig, selv om jeg skjelver som bare det etter hver samtale.

Ser at mange av tankene mine ikke holder mål, prøver hardt å tenke logisk og ikke la fortiden "overmanne" tankene. Den måten jeg tenker på, kan den kalles MCT, eller kan jeg tenke på en annen måte, tenker jeg feil?

Jeg vil blir FRISK fra dette, og er villig til å jobbe meget hardt for å bli det. Er "flink" og spiser mine medisiner og gjør liksom det rette etter mitt hode da. Noen som har erfaringer/jobber med noe av det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326752-mct-hvordan-blir-dette-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...