Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe :-)

Tror vel de tenkte mer guddommelig inngrepen da... :-)

Er faktisk massevis av kristne som tror at grunnen til at de har det vondt, er at de ikke er gode nok kristne.... altså hvis de har det vondt, da.... man snakker ikke så mye om dette i åpne kretser, men slike vrangforestillinger er veldig vanlig.... desverre!!!

Det er jo mange som er kristne i en forstand at de har noe å holde seg i, og noen som gir dem "svaret" på livet.

Selv er jeg også kristen. Men det handler om å tenke sjæl oppi alt det her. Det finnes like mange ulike kristne som andre mennesker.

Men jeg er seriøs, for noen kan det hjelpe å forsøke å følge de ti bud.....:-) Vi er så ulike.

Jeg tror ikke på fasitsvar jeg...! :-)

Fortsetter under...

Det er jo mange som er kristne i en forstand at de har noe å holde seg i, og noen som gir dem "svaret" på livet.

Selv er jeg også kristen. Men det handler om å tenke sjæl oppi alt det her. Det finnes like mange ulike kristne som andre mennesker.

Men jeg er seriøs, for noen kan det hjelpe å forsøke å følge de ti bud.....:-) Vi er så ulike.

Jeg tror ikke på fasitsvar jeg...! :-)

Mange former for kristendom ja...

Selvsagt hjelper det å være et bra menneske (følge de ti bud), men det er ikke akkurat vitenskapelig å si at det er fordi Gud belønner en...

Mange former for kristendom ja...

Selvsagt hjelper det å være et bra menneske (følge de ti bud), men det er ikke akkurat vitenskapelig å si at det er fordi Gud belønner en...

Hehe. Tja. Jeg tror jo på det da, men det spørs jo hva man legger i Gudsbegrepet. Det er nok der jeg skiller meg fra en del.

Hvis Gud, er et begrep på kjærlighet, og at du ikke skal misbruke guds navn betyr at du ikke skal misbruke "kjærligheten" og vennligheten til mennesker rundt deg for å oppnå goder på uærlig vis.

Da tror jeg at det, i en del tilfeller vil lønne seg i lengden.

Men dette er rent filosofisk abstrakt, og et ståsted det kan diskuteres opp og ned og i fillebiter.

Men dersom "gud" i form av en "mann som sitter der oppe" skal belønne deg. Så tror jeg ikke noe på det.

Hehe. Tja. Jeg tror jo på det da, men det spørs jo hva man legger i Gudsbegrepet. Det er nok der jeg skiller meg fra en del.

Hvis Gud, er et begrep på kjærlighet, og at du ikke skal misbruke guds navn betyr at du ikke skal misbruke "kjærligheten" og vennligheten til mennesker rundt deg for å oppnå goder på uærlig vis.

Da tror jeg at det, i en del tilfeller vil lønne seg i lengden.

Men dette er rent filosofisk abstrakt, og et ståsted det kan diskuteres opp og ned og i fillebiter.

Men dersom "gud" i form av en "mann som sitter der oppe" skal belønne deg. Så tror jeg ikke noe på det.

Jeg mener absolutt ikke være uhøflig når jeg sier dette, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan kalle deg kristen. :-) Altså ikke at du er dårlig kristen eller noe, men jeg skjønner ikke helt hva som er så religiøst med ditt syn. :-) For meg ville det der gått mer under filosofi... :-)

Jeg mener absolutt ikke være uhøflig når jeg sier dette, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan kalle deg kristen. :-) Altså ikke at du er dårlig kristen eller noe, men jeg skjønner ikke helt hva som er så religiøst med ditt syn. :-) For meg ville det der gått mer under filosofi... :-)

Jepp.

Likevel gjør jeg det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...