Gjest Wilco Skrevet 3. august 2001 Del Skrevet 3. august 2001 Jeg er en mann på 20 år som har et problem som plager meg. Da jeg var 13-14 år gammel klarte jeg å rive av forhuden langs kanten av penishodet. Det ble til at det begynte å blø litt, og danne seg sår, men det tok ikke mange dagene før huden var frisk igjen. Problemet er at huden langs kanten av penishodet etter dette har hatt små arr (mange slags hvit-røde hud-utvekster; ruglete overflate) som sitter tett på tett nesten rundt hele kanten. Jeg kan tenke meg at en del andre også har dette, men jeg synes at jeg har for mye av dette. Forhuden min klistrer seg liksom litt fast rundt disse arrene, slik at forhuden ikke ligger godt rundt penishodet, men gjør det i stedet slik at penishodet så og si til en hver tid er helt synlig, uten at forhuden er over det. Det blir til at jeg ofte må stikke hånda ned i buksa og tvinge forhuden på plass, så mye det lar seg gjøre. Jeg opplever også, langt fra ofte, at jeg får en litt sviende følelse der. Det jeg lurer på er: 1) Kan dette behandles av en lege/urolog slik at jeg får en jevn fin overflate langs kanten av penishodet? 2) I så fall, er dette et farlig inngrep som kan skade følsomheten rundt penishodet? 3) Er det vanlig at ungdom river av forhuden langs kanten av penishodet selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32677-arr-langs-kanten-p%C3%A5-penishodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Jeg tror ikke disse "utveksene, ruglete overflade" er noe unormalt. Det er hos nesten alle unge en rand rundt penishodet med små talgkjertler - dette er normalt. Det at forhuden klistrer seg til penishodet, kommer nok av det normale sekretet som skilles ut av kjertelene. Jeg oppfatter ikke at det er noe unarmalt - men det kan hende at jeg ikke har oppfattet alt riktig. Er du i tvil, kan du ta kontakt med legen din - evt. urolog - som kan se det du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32677-arr-langs-kanten-p%C3%A5-penishodet/#findComment-128123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.