Gå til innhold

Utbrent psykolog....

Anbefalte innlegg

Gjest bekumra
Skrevet

Jeg forstår at psykologer ikke er overmennesker... men hva kan en gjøre når psykologen er et vrak? Er så drittlei av at H-n siste halvåret unskylder stadig brutte avtaler med at jeg ble glemt for di h-n hadde så mye å gjøre, sovnet og var for sliten. Jeg sang ut her en dag at det er på tide med ferie da... og så takket psykologen for at jeg sa fra. Så roper h-n til meg at visst h-n sykemlder seg blir det hylekor med pasienter som ikke får hjelp...

Er det forstålig at jeg vegrer meg for å gå til dette menneske? Det er komplisert å føle seg avhengig at et menneske som har vært fantastisk i et par år, for så svikte og rase sammen.

Videoannonse
Annonse
Gjest tinzytown
Skrevet

Jeg ba psykologen min ta seg noen morsomme piller og sove litt. Har gått til han i en god del år og nå har han ikke tid, glemmer å ringe.

Skjønner at han ikke er ett overmenneske, men psykologer skal være profesjonelle.

Har han problemer skal han jo pokker ikke legge det over på deg, du har nok med deg selv om du ikke skal tenke på han også.

Han får betalt for den jobben han har og takler han ikke det, så får han sykemelde seg.

Han er ikke din jobb, si at han kan komme med sitt når du får betalt for å høre på han.

Ta igjen på en eller annet måte, de fleste psykologer skjerper seg da.

Min ble bra stum av ta en pille kommentaren, så da skjønner jeg at han tok det til seg.

Samtidig har vi jo de håpløse tilfellene av psykologer. Men om du har en sånn vet ikke jeg.

Gjest min mening her
Skrevet

Du spør hva du kan gjøre når psykologen er et vrak. Du slutter hos vedkommende, og forklarer hvorfor om du orker det.

Psykologen tar ansvar for seg og sitt liv. Du tar ansvar for ditt.

Av og til er det enklere løsninger for seg selv enn en skulle tro. Det følesemessige rundt det trenger ikke være uproblematisk, men vi mennesker gjør livet for komplisert når det ikke trenger å være det. Det er beklagelig at situasjonen har blitt slik, men det er fakta her og nå, og det tar du konsekvensen av.

Du skal gå til psykolog for å få hjelp. Det er og skal være ditt fokus.

Melba1365380968
Skrevet

Dette var skikkelig uprofesjonelt av psykologen din. Et av hovedpoengene i terapi er jo at man skal ha forutsigbarhet når det gjelder at avtaler holdes, og at man ikke skal trenge å gå rundt å være redd for at psykologen plutselig skal endre atferd, sånn som din tydeligvis har gjort.

Etter hva jeg har lest har psykologer opplæring for å lære seg å kjenne igjen tegn i seg selv når de ikke lenger er trygge og stabile behandlere. Det kan jo være svært ødeleggende for pasienter og terapien at det går så langt som det har gjort i ditt tilfelle. Jeg vet jeg hadde blitt et usikkert vrak dersom min hadde holdt på sånn.

Jeg har skiftet psykolog en gang, det var hardt og fælt, selv om det ikke skyldtes de grunnene du har. Men jeg vil anbefale deg å prøve å snakke med psykologen du har nå om at du gjerne skulle ha fortsatt hos denne hvis ikke det hadde vært fordi du føler at den er mer skadelig enn behjelpelig sånn som den driver og endrer avtaler og stadig glemmer deg. Såpass profesjonell må den være at det kanskje går opp et lys for den når du sier dette. Den kan jo kanskje henvise deg til en annen psykolog, hvis den jobber i et fellesskap/på en poliklinikk?

Jeg har feks en klar avtale med min psykolog om at når det gjelder å endre timer, så skal hun alltid spørre meg om det passer, og jeg har alltid lov til å si ja eller nei. Hvis grunnen til at hun må endre time ikke er så viktig, så blir det time, hvis ikke får jeg en ordentlig beskjed om når det blir ny time.

Lykke til :-)

Gjest Lurer på det her og nå
Skrevet

Hvilke avtaler er det snakk om at psykologen sovnet og var for sliten til? Hvilke brutte avtaler er det?

Når det gjelder timer, så er det en sak. Men har du ringeavtaler og sånn med psykologen? Eller at psykologen skal ringe deg? Evt. hvilke avtaler har dere gått inn på?

Gjest bekumra
Skrevet

Jeg ba psykologen min ta seg noen morsomme piller og sove litt. Har gått til han i en god del år og nå har han ikke tid, glemmer å ringe.

Skjønner at han ikke er ett overmenneske, men psykologer skal være profesjonelle.

Har han problemer skal han jo pokker ikke legge det over på deg, du har nok med deg selv om du ikke skal tenke på han også.

Han får betalt for den jobben han har og takler han ikke det, så får han sykemelde seg.

Han er ikke din jobb, si at han kan komme med sitt når du får betalt for å høre på han.

Ta igjen på en eller annet måte, de fleste psykologer skjerper seg da.

Min ble bra stum av ta en pille kommentaren, så da skjønner jeg at han tok det til seg.

Samtidig har vi jo de håpløse tilfellene av psykologer. Men om du har en sånn vet ikke jeg.

Takker for svar. Jeg liker at folk er seg selv. Det var en sykepleier som sa at jeg måtte synge ut om hva denne ustabiliteten gjør med meg. Det var da h-n sa h-n skulle ta 100 prosent fri i påskeferien for første gang på ti år. Men så legger hun ut om hvor vanskelig det er å være psykolog, og da er det ikke fristendes å ta klage sin nød til h-n. Det er litt pussig... har flere rundt meg. Jeg er en tillitsvekkende person, og jeg tar det som en ære at de deler sine bekymringer, traumer og sorger. Men med psykologen synes jeg nesten rollene er blitt byttet om. Får satse på at h-n holder det h-n lover med å komme tilbake fisk og sterk etter påskeferien. H-n har gjort vanvittig mye for meg siste årene, så jeg har vel kanskje for høye forhåpninger. Sikkert derfor det har blitt slik... Psykologen engasjerer seg med blod og svette, men det går bare til et visst punkt.

Skrevet

Jeg syns det er uproft av psykologen å fortelle slike ting til deg. Jeg hadde blitt sint.

Skrevet

Den psykologen burde ikke vært på jobb. Hvis h-n oppfører seg sånn må jo pasientene bare bli verre av å gå til h-n.

Jobber psykologen på dps? I så fall kan du ta opp med h-n at du ønsker en annen behandler? Jeg synes også du bør informere ledelsen på den avdelingen h-n jobber om hvordan at

h-n tydelig er veldig overarbeidet.

Gjest xbellax
Skrevet

Hvorfor i all verden finner du deg i dette? Konfronter vedkommende med at du betaler for hans/hennes tjenester, vedkommende får oppføre seg profesjonelt ellers finner du deg en annen behandler. Å glemme avtaler er lov, men ikke gang på gang på gang. At behandlere er normale mennesker med normale liv er selvsagt, men de skal likevel opptre som proffe og legge vekk sitt private liv i terapien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...