Gå til innhold

til legen-om du kan(litt langt)

Anbefalte innlegg

Har endel problemer med kroppen bl.a at jeg veier for mye(BMI 28)

Bruker hormonspiral, gikk opp både av p-piller,graviditet og nå h. spiral. (satt inn mars i år) Har smerter i magen som ligner på svake rier, 2-5 g. daglig. Spiralen ligger ok. Blødninger nesten hver dag. Sover dårlig, lett spennings hodepine (Stiv i nakke/skuldre pga tunge bryster) Jobber i barnehage, er aktiv hverdag frem til barnet legger seg 7-8 om kvelden.Spiser 3-4 måltider, mye brød,pasta, grønnsaker, litt fisk, ikke mye rødt kjøtt. Aldri "gatekjøkken mat"

Jeg har problemer med hard avføring. Av og til konsentrasjonssvikt, "glemmer"ord i noen sekunder, sliter med noe dårlig hørsel (ikke "nok" til å gidde og sjekke det..) På grunn av vekta begynner jeg og slite psykisk, vil ikke ha sex, møte familie/venner som ikke har sett meg jevnlig slik at de merker vektøkningen tydelig. Vil ikke handle klær for jeg blir deprimert av større og større størrelser på klærne, og prøverom..

Dette ble rotete, men håper du (eller noen andre?) forstår. Lurer på om det er noen sammenheng, eller om det er noe jeg burde "bry" legen med. Synes det er flaut å gå til legen med så vage symptomer- føler meg som den hypokonderen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32680-til-legen-om-du-kanlitt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Hormonspiralen gir ofte småblødninger første månedene etter innsetting, et halvt år er ikke uvanlig, så du kan regne med at det kommer seg.

Dersom man får nakkesmerter og hodepine på grunn av store bryster, kan det være et grunnlag til å be om en brystreduserende operasjon innenfor det offentlige helsevesenet dersom du ellers ønsker det.

Ellers tenker jeg jo litt på muligheten av lavt atoffskifte ut fra plagene dine, også på depresjon. Jeg synes absolutt du kan snakke med legen din om denne situasjonen.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...