Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tinzytown

Man må ta tak i seg selv, jobbe hardt som faen. Være motivert, du må ønske det så sterkt.

Høres kanskje umulig ut. Men det er det ikke, om du bare vil det sterkt nok.

Tro kan flytte fjell, så du må våge og du må tro.

Tror du på fremtiden, tenker du positivt og har rikitg instilling kommer du så langt.

Ting tar tid og det kan være så frustrerende, men ikke gi opp.

Les bøker om selvhjelp, psykologi, selvutvikling og ikke minst les bøker om leveregler.

Det holder ikke bare å gå i terapi elle bare ta medisiner.. Det er du selv som må gjøre jobben.

Skap hele tiden situasjoner med mestring, jo mer du mestrer, jo mer tro får du på deg selv.

Skap rutiner på dagen, spis sunt, gå tur, ha en hobby og viktigst av alt sette grenser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2726708
Del på andre sider

Man må ta tak i seg selv, jobbe hardt som faen. Være motivert, du må ønske det så sterkt.

Høres kanskje umulig ut. Men det er det ikke, om du bare vil det sterkt nok.

Tro kan flytte fjell, så du må våge og du må tro.

Tror du på fremtiden, tenker du positivt og har rikitg instilling kommer du så langt.

Ting tar tid og det kan være så frustrerende, men ikke gi opp.

Les bøker om selvhjelp, psykologi, selvutvikling og ikke minst les bøker om leveregler.

Det holder ikke bare å gå i terapi elle bare ta medisiner.. Det er du selv som må gjøre jobben.

Skap hele tiden situasjoner med mestring, jo mer du mestrer, jo mer tro får du på deg selv.

Skap rutiner på dagen, spis sunt, gå tur, ha en hobby og viktigst av alt sette grenser.

Jo, takk for rådene... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2726714
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Vært dårlig til jeg ble 32/33 år.

Fremdeles sliter jeg litt, men ikke i en slik grad at jeg vil si jeg er dårlig.

Syns ikke det er så nyttig å tenke at jeg skal bli frisk... kommer jo sannsynligvis alltid til å ha visse patalogiske trekk, men jeg kan jo likevel få det bedre og føle at jeg har det OK... jeg stiller nok ikke for store krav til hva det vil si å ha en OK liv, tror jeg, noen gjør jo det... tror jeg skal si meg fornøyd bare jeg fungerer OK i forhold til utdannelse/jobb og får meg noen venner jeg... som jeg virkelig kan kalle venner...

Men bra at du har fått det bedre. :-) Tror nok også det er den veien det går for mitt vedkommende, men jeg syns det går tregt, bare...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2727283
Del på andre sider

Gjest Grågrønn

Syns ikke det er så nyttig å tenke at jeg skal bli frisk... kommer jo sannsynligvis alltid til å ha visse patalogiske trekk, men jeg kan jo likevel få det bedre og føle at jeg har det OK... jeg stiller nok ikke for store krav til hva det vil si å ha en OK liv, tror jeg, noen gjør jo det... tror jeg skal si meg fornøyd bare jeg fungerer OK i forhold til utdannelse/jobb og får meg noen venner jeg... som jeg virkelig kan kalle venner...

Men bra at du har fått det bedre. :-) Tror nok også det er den veien det går for mitt vedkommende, men jeg syns det går tregt, bare...

Nei. Jeg vil jo alltid være meg, med mine trekk og svake sider.

På samme måte som du vil være det.

Håper du får det gradvis bedre du og smir. Hva som er friskt er ikke så godt å si egentlig.

For meg er det liksom det -at jeg sover om natten. -at jeg klarer å være med på ting uten å være usannsynlig sliten og bli paranoid og grublende. -at jeg klarer ting, rett og slett. :-)

Jaja. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2727286
Del på andre sider

Gjest Grågrønn

Herregud, jeg leste egentlig ikke hva du skrev før jeg svarte... :-) Sånn går d når man msner samtidig.

Håper du får deg noen venner og en utdanning. Det tror jeg du kan klare! :-) Ikke for høye krav det nei.

Jeg har som mål: venner, jobb, mann og barn.

Er vel ikke for høye krav det heller, håper jeg. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2727287
Del på andre sider

Skaff deg en uhebredelig sykdom så får du i hvert fall mål og mening... :-) Eller flytt til et land som er rammet av sult. De har ikke tid til å deppe - de må ha mat! Hvor høy er selvmordsraten i Somalia versus Norge? Det som alltid forundrer meg fra reportasjer fra sultkatastrofer, er gravide kvinner og diebarn.. Hva med å hengi seg til naturen?

Ensomme mennesker med psykiske lidelser trenger venner som de kan øse ut sine problemer til.. Det er et dårlig utgangspunkt for et vennskap. Et vennskap krever en form for byttehandel, at forholdet er berikende for alle parter. Deppiser har lett for å bli slitsomme med sin egosentrisitet, samtidig som de kjeder seg hvis de ikke får øst utav seg.. Vanskelig greie? Hva med en hund? Eller katt? (Hunder krever så mye stell..) Har du katt får du kos! Har du rasekatt har du (muligheten til) et lite nettverk. Har du hund har du kos, aktivitet, nettverk og sjekketriks.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2727954
Del på andre sider

Skaff deg en uhebredelig sykdom så får du i hvert fall mål og mening... :-) Eller flytt til et land som er rammet av sult. De har ikke tid til å deppe - de må ha mat! Hvor høy er selvmordsraten i Somalia versus Norge? Det som alltid forundrer meg fra reportasjer fra sultkatastrofer, er gravide kvinner og diebarn.. Hva med å hengi seg til naturen?

Ensomme mennesker med psykiske lidelser trenger venner som de kan øse ut sine problemer til.. Det er et dårlig utgangspunkt for et vennskap. Et vennskap krever en form for byttehandel, at forholdet er berikende for alle parter. Deppiser har lett for å bli slitsomme med sin egosentrisitet, samtidig som de kjeder seg hvis de ikke får øst utav seg.. Vanskelig greie? Hva med en hund? Eller katt? (Hunder krever så mye stell..) Har du katt får du kos! Har du rasekatt har du (muligheten til) et lite nettverk. Har du hund har du kos, aktivitet, nettverk og sjekketriks.

Prates faktisk ikke om problemene mine IRL jeg, det har jeg sagt mange ganger også... ikke sett meg i noen bås.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326862-f%C3%A5-et-ok-liv/#findComment-2727984
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...