Gå til innhold

Mulig bipolar lidelse men får en annen medisn

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vekslet mellom depresjon og maniske perioder. I de siste måndene har jeg opplevd traumatiske ting som har gjort meg deprimert og jeg har fått angst. Jeg har fått diagnosen ADHD for mange år siden, men medisiner mot dette har liten effekt. Nå mistenkes det også bipolar og jeg fikk da medisin Seroquel for å se om det hjelper. Til min store forskrekkelse ser jeg at denne typen medisin er mot behandling av schizofreni. og behandling av moderate til alvorlige maniske episoder

Jeg er ikke i en manisk periode, så hvorfor prøver jeg ut dette? Fikk ingen forklaring annet at den skulle dempe uroen.

En av bivirkningen er at man blir søvnig. Har nå gått på dem i 5 dager å i dag har jeg vært sløv hele dagen.

Noen som aner om dette er noe som kan prøves ut når man mulig har bioplar?

Fortsetter under...

Seroquel er et antipsykotikum og virker på angst samt at den er stemningsstabiliserende. Må ikke tro på alt du leser i Felleskatalogen. :-)

Ikke tro på alt jeg leser i felleskatalogen? Den lyver da ikke. Den medisin er ment for det som det står der, men den kan da mulig være for andre ting også ? tror du ikke? Kanskje den er også angst dempende.. Men så sløv jeg blir av de? det går vel over ettervert? vet du?

Ikke tro på alt jeg leser i felleskatalogen? Den lyver da ikke. Den medisin er ment for det som det står der, men den kan da mulig være for andre ting også ? tror du ikke? Kanskje den er også angst dempende.. Men så sløv jeg blir av de? det går vel over ettervert? vet du?

Jeg har bipolar lidelse og bruker Seoquel.

Den virker stemningstabiliserende på lengre sikt, samt hurtigvirkende både mot maniske og depressive episoder. God for å stabilisere søvnen også.

Helt vanlig å gi AP til mennesker med bipolar lidelse.

Det finnes mange eksempler på medisin som kan brukes på flere lidelser.

Eks epilepsimedisin til dem med PB.

Allergimedisin til dem med søvnvansker...osv..

Jeg har bipolar lidelse og bruker Seoquel.

Den virker stemningstabiliserende på lengre sikt, samt hurtigvirkende både mot maniske og depressive episoder. God for å stabilisere søvnen også.

Helt vanlig å gi AP til mennesker med bipolar lidelse.

Det finnes mange eksempler på medisin som kan brukes på flere lidelser.

Eks epilepsimedisin til dem med PB.

Allergimedisin til dem med søvnvansker...osv..

Man blir veldig trøtt av denne medisinen, så jeg har fått beskjed om å ta alt i en dose ca 1 time før leggetid.

Bruker 100 mg.

Den lyver ikke, men forteller heller ikke hele sannheten.

Annonse

Man blir veldig trøtt av denne medisinen, så jeg har fått beskjed om å ta alt i en dose ca 1 time før leggetid.

Bruker 100 mg.

Så den trøttheten forsvinner ikke ettervert? Har vært sløv i hele dag og er oppe i 100 mg nå, og i morgen øker den til 200 mg.. Hjelpe meg vell om jeg skal gå som en zombie resten av livet.. Det virker ikke fristende. Det fine er at den har tatt den verste angsten som jeg nå har hatt i 4 mnd.

Så den trøttheten forsvinner ikke ettervert? Har vært sløv i hele dag og er oppe i 100 mg nå, og i morgen øker den til 200 mg.. Hjelpe meg vell om jeg skal gå som en zombie resten av livet.. Det virker ikke fristende. Det fine er at den har tatt den verste angsten som jeg nå har hatt i 4 mnd.

Som sagt tar jeg alt i en dose på kvelden.

Fikk litt etterheng første uken, men nå er jeg aldri trett lenger.

Ihvertfall ikke pga Seroquel :)

Gjest itihum

Som sagt tar jeg alt i en dose på kvelden.

Fikk litt etterheng første uken, men nå er jeg aldri trett lenger.

Ihvertfall ikke pga Seroquel :)

Det er relativt vanlig å bruke seroquel som stemningsstabiliserende og i USA er den vel godkjent som det. Men hvis du fortsetter å være trøtt ville jeg bedt om et bytte, enten til Lamictal eller litium.

Produsenten påstår at trøttheten går over, men sånn er det ikke for alle. Jeg gikk på den i flere måneder og jeg var fullstendig zombie. Jeg kom til slutt til en psykiater som sa at sånn kunne det faktisk ikke være.

Jeg står fortsatt på 100mg seroquel for søvnens skyld, det fungerer ypperlig for meg. Jeg er ikke sløv på dagen, men blir det hvis jeg går opp i dose. Når jeg har en episode, hjerne blandet eller hypomani, økes dosen. Da godtar jeg å være zombie for å bli mer stabil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...