Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

34

• candyqueen_83

27

• AneM1365380603

21

• hidi, the scorpion

9

Gjest mora2

Mine innekatter er ikke så veldig lystne på jakt :-) De har det alt for lett i matveien:-) Glemmer ikke den gangen jeg hadde en mus i stua - og kattene bare satt der og så på den med store øyne....Jeg måtte finne fram musefella :-)

*LOL* For noen slappfisker ;0)

Ikke alle mine som jakter like mye...Men har en hann som er en kløpper på både mus og fugler..Uff, jeg får helt vondt av de fuglene...Og musene...

Den pusen som døde kom hjem med _en_ mus i løpet av alle de årene...Men da kan du tro han var kry ;0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728264
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg skjønner godt du er litt på hugget da. Det er bare sånn at noen raser har dårligere rykte på seg enn andre. Jeg synes nesten de fleste raser har noe negativt over seg. Det samme gjelder katter. Det går på både gemytt og helse.

Oppdrettere har et stort ansvar på seg, men det er langt fra alle som tar jobben like seriøst.

Det finnes ingen hunderase som kun har gode egenskaper, og som alt er positivt med. Det gjelder sikkert katteraser også. Men man må gjøre det man må når det gjelder hunderasen man har. Klarer man ikke holde hunden sin i bånd, gjør man ikke en god nok jobb. Og ødelegger for den rasen, fordi det da tydeligvis fører til at mange blir skeptiske. Det merker man jo på oppførselen til folk.

Så det er nok opp til oppdrettere å gjøre en god jobb med avl, opplysninger, riktige valpekjøpere. Opp til hundeeieren å gjøre en god jobb med sin egen hund. Og litt til andre å gi eiere av hunder med negativ omtale en sjanse ;O)))) Sikter ikke til deg her :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728265
Del på andre sider

*LOL* For noen slappfisker ;0)

Ikke alle mine som jakter like mye...Men har en hann som er en kløpper på både mus og fugler..Uff, jeg får helt vondt av de fuglene...Og musene...

Den pusen som døde kom hjem med _en_ mus i løpet av alle de årene...Men da kan du tro han var kry ;0)

Stakkar da....en mus? :-) Min katt som døde var jo utekatt - og han var en meget dyktig jeger. Fugler, mus, hoggorm, ekorn og røyskatt. Jeg glemmer aldri hvor stolt han var når han la dem på dørmatta til meg. Det hendte han hadde med seg levende fugler inn også.

Det er ikke morsomt å være vitne til - men jammen savner jeg den biten også :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728267
Del på andre sider

candyqueen_83

Joda, jeg skjønner hva du mener med det. Akkurat like forbannet blir jeg når noen tillegger katter noe de ikke gjør. Vi er jo så glade i dyra våre- og det skal ikke så mye til før vi får litt dårlige vibber mot folk som ikke behandler dem rettferdig:-) Og de folka er det jo alltids nok av rundt omkring....

Men AneM's historie blir helt annerledes synes jeg.

ja, den gjør det for meg også nå. Men jeg reagerte nok litt fort, og misoppfattet hennes meninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728269
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Det finnes ingen hunderase som kun har gode egenskaper, og som alt er positivt med. Det gjelder sikkert katteraser også. Men man må gjøre det man må når det gjelder hunderasen man har. Klarer man ikke holde hunden sin i bånd, gjør man ikke en god nok jobb. Og ødelegger for den rasen, fordi det da tydeligvis fører til at mange blir skeptiske. Det merker man jo på oppførselen til folk.

Så det er nok opp til oppdrettere å gjøre en god jobb med avl, opplysninger, riktige valpekjøpere. Opp til hundeeieren å gjøre en god jobb med sin egen hund. Og litt til andre å gi eiere av hunder med negativ omtale en sjanse ;O)))) Sikter ikke til deg her :o)

''

Så det er nok opp til oppdrettere å gjøre en god jobb med avl, opplysninger, riktige valpekjøpere. Opp til hundeeieren å gjøre en god jobb med sin egen hund. Og litt til andre å gi eiere av hunder med negativ omtale en sjanse ''

Helt enig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728271
Del på andre sider

ja, den gjør det for meg også nå. Men jeg reagerte nok litt fort, og misoppfattet hennes meninger.

Godt vi har fått ryddet opp i det da:-)

Jeg skal liksom på jobb i morgen jeg, så det er vel på tide å komme seg i seng. Takk for en fin diskusjon alle sammen, og takk for all støtte og trøst:-)

Godnatt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728273
Del på andre sider

Gjest mora2

Stakkar da....en mus? :-) Min katt som døde var jo utekatt - og han var en meget dyktig jeger. Fugler, mus, hoggorm, ekorn og røyskatt. Jeg glemmer aldri hvor stolt han var når han la dem på dørmatta til meg. Det hendte han hadde med seg levende fugler inn også.

Det er ikke morsomt å være vitne til - men jammen savner jeg den biten også :-(

Hehe, en eneste mus ja! Han kom hvertfall aldri hjem med flere. Egentlig er jeg i tvil om han fanget den selv, eller om han knabbet den av en annen katt ;0)

Ene hannkatten min kom inn med en levende mus engang..Brukte mange timer på å fange den lille musen...

Hvorfor er ikke alle kattene dine utekatter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728275
Del på andre sider

candyqueen_83

Hehe, en eneste mus ja! Han kom hvertfall aldri hjem med flere. Egentlig er jeg i tvil om han fanget den selv, eller om han knabbet den av en annen katt ;0)

Ene hannkatten min kom inn med en levende mus engang..Brukte mange timer på å fange den lille musen...

Goldenen vi hadde gikk innimellom i løpestreng i hagen. Mamma skulle hente henne inn en dag, og da lå det en død mus på trappa, og hun var jo sååå kry. Før hun bøyde seg ned og slukte hele musa. Mamma hadde mest lyst til å spy :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728276
Del på andre sider

AneM1365380603

Hehe.. Han er i bånd hvertfall ;O) Du kan risikere å bli sleiket i hjel :o) Ikke alle som liker det heller :o)

Bare en tanke: Ikke så rart at mannfolk synes kvinnfolk er kompliserte ;) Det er en tanke jeg har etter denne tråden.

En annen ting: Jeg synes hundedressur er utrolig interessant. Jeg ble litt revet med da en venninne fikk en hvalp. Hun hadde helt klare meninger om dressuren av hunden. Jeg lærte veldig mye denne perioden, også at gjester av hundeeieren trenger instruksjoner. F eks skulle jeg alltid avvise hunden hvis den hoppet på meg i glede når jeg kom innom. Den skulle få oppmerksomhet først når den ikke hoppet. Det er en stor rase som absolutt ikke bør hoppe..

Det ble en veldig snill og disiplinert hund etterhvert. Det var jo endel morsomme ideer som ble uttestet. Hunden hadde en tendens til å stjele sko i gangen og gnage dem i stykker. Eieren fjernet en periode alle sko, minus et par. Til disse skoene hadde hun festa et tau som gikk til hattehylla. Fast i tauet i hattehylla var flere tomme blikkbokser. Når hunden stakk av med en sko raset alle boksene ned slik at hunden ble kjemperedd. Den forbant skrekken med skoa og ikke eieren, og den slutta å ta dem ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728277
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Goldenen vi hadde gikk innimellom i løpestreng i hagen. Mamma skulle hente henne inn en dag, og da lå det en død mus på trappa, og hun var jo sååå kry. Før hun bøyde seg ned og slukte hele musa. Mamma hadde mest lyst til å spy :P

Hahaha, så ekkelt! Usj, en ting er at de fnager den, men spiser den.. Ene jente mi spiser de..Og den ene gangen spøy hun godsakene opp igjen...Inne så klart... Da holdt jeg på å spy!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728280
Del på andre sider

candyqueen_83

Bare en tanke: Ikke så rart at mannfolk synes kvinnfolk er kompliserte ;) Det er en tanke jeg har etter denne tråden.

En annen ting: Jeg synes hundedressur er utrolig interessant. Jeg ble litt revet med da en venninne fikk en hvalp. Hun hadde helt klare meninger om dressuren av hunden. Jeg lærte veldig mye denne perioden, også at gjester av hundeeieren trenger instruksjoner. F eks skulle jeg alltid avvise hunden hvis den hoppet på meg i glede når jeg kom innom. Den skulle få oppmerksomhet først når den ikke hoppet. Det er en stor rase som absolutt ikke bør hoppe..

Det ble en veldig snill og disiplinert hund etterhvert. Det var jo endel morsomme ideer som ble uttestet. Hunden hadde en tendens til å stjele sko i gangen og gnage dem i stykker. Eieren fjernet en periode alle sko, minus et par. Til disse skoene hadde hun festa et tau som gikk til hattehylla. Fast i tauet i hattehylla var flere tomme blikkbokser. Når hunden stakk av med en sko raset alle boksene ned slik at hunden ble kjemperedd. Den forbant skrekken med skoa og ikke eieren, og den slutta å ta dem ;)

Ja, det er viktig å si i fra til besøkende også hvordan de skal og ikke skal oppføre seg. Da vi hadde hatt valpen et par uker fikk vi besøk av en kamerat av kjæresten. Jeg trodde det var en selvfølge at man ikke matet andres små valper med menneskemat ved bordet så jeg sa ingenting om det. Men det var tydeligvis ingen selvfølge. Der raste det ned sterkt krydret kyllingfilet.

Så nå sier jeg i fra om alt som skal, og ikke skal gjøres når det kommer noen.

Også viktig for valpen å vite hvordan han skal oppføre seg ovenfor besøkende, og da er det greit at alle gjør likt. Som å aldri hilse på hunden først f.eks. Og ikke hilse før den har roet seg.

Smart triks det med blikkboksene :o) Kan tenke meg han ble overrasket :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728291
Del på andre sider

Grunnen til at ikke alle kattene mine er utekatter..Ja, det har sin historie. Jeg bor på en jernbanestasjon, og da jeg kom hit for 10 år siden hadde jeg med meg den katten som døde nå. Han var vant til å være ute-gjennom 5 år- så det var for ubermhjertig å venne han av med det, syntes jeg. Men det gikk heldigvis bra med han mht toget:-)

I løpet av det første året her skaffet jeg meg først en katt. Jeg slapp henne ut da hun var et halvt år, men det gikk ikke så lenge før jeg fant henne delt i 2 på togskinna...Jeg fikk tak i en ny hunkatt - og holdt henne inne til hun var ca. 1 år. Hun ble raskt gravid med de 5 kattene som jeg nå har. Men da ungene var bare 2 uker, ville kattemor ut en kveld og kom ikke tilbake. Jeg måtte fostre opp de 5 hylende ungene med hjemmelaget morsmelktillegg og flaske. Moren så jeg aldri igjen. De vokste og trivdes, og ble veldig preget av mennesker. Men da tok jeg ikke lenger sjangsen på å slippe ut flere uerfarne unge katter, og de ble innekatter. Og etter den helt spesielle kontakten vi hadde fått, så klarte jeg heller ikke å gi dem bort.

Så sånn er det :-) Ingen ideell løsning, kanskje, men den beste jeg klarte å få til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2728326
Del på andre sider

Gjest mora2

Grunnen til at ikke alle kattene mine er utekatter..Ja, det har sin historie. Jeg bor på en jernbanestasjon, og da jeg kom hit for 10 år siden hadde jeg med meg den katten som døde nå. Han var vant til å være ute-gjennom 5 år- så det var for ubermhjertig å venne han av med det, syntes jeg. Men det gikk heldigvis bra med han mht toget:-)

I løpet av det første året her skaffet jeg meg først en katt. Jeg slapp henne ut da hun var et halvt år, men det gikk ikke så lenge før jeg fant henne delt i 2 på togskinna...Jeg fikk tak i en ny hunkatt - og holdt henne inne til hun var ca. 1 år. Hun ble raskt gravid med de 5 kattene som jeg nå har. Men da ungene var bare 2 uker, ville kattemor ut en kveld og kom ikke tilbake. Jeg måtte fostre opp de 5 hylende ungene med hjemmelaget morsmelktillegg og flaske. Moren så jeg aldri igjen. De vokste og trivdes, og ble veldig preget av mennesker. Men da tok jeg ikke lenger sjangsen på å slippe ut flere uerfarne unge katter, og de ble innekatter. Og etter den helt spesielle kontakten vi hadde fått, så klarte jeg heller ikke å gi dem bort.

Så sånn er det :-) Ingen ideell løsning, kanskje, men den beste jeg klarte å få til.

Det hørtes ut som et fornuftig valg.

For en opplevelse å ha de alene fra de var så små. Skjønner godt dere fikk en egen kontakt! Jeg hadde nok ikke klart gi dem bort jeg heller..

Kos deg med innekattene dine du, jeg er sikker på de har det kjempe godt hos deg. :0)

God påske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2729142
Del på andre sider

Det hørtes ut som et fornuftig valg.

For en opplevelse å ha de alene fra de var så små. Skjønner godt dere fikk en egen kontakt! Jeg hadde nok ikke klart gi dem bort jeg heller..

Kos deg med innekattene dine du, jeg er sikker på de har det kjempe godt hos deg. :0)

God påske!

Ja, det var en spesiell opplevelse - både på godt og vondt. De veide vel ca. 80 gr. da mora ble borte, og det dreide seg om opp til 40 foringer om dagen på det verste. Det var omtrent som å ha diende spebarn igjen :-)

De har blitt veldig rare og menneskelige, og tror nok den dag i dag at jeg er moren deres. Men godt har de det - det skal jeg love deg :-)

Takk det samme til deg, mora2 - jeg ønsker deg og dine en riktig god påske :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2729150
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, det var en spesiell opplevelse - både på godt og vondt. De veide vel ca. 80 gr. da mora ble borte, og det dreide seg om opp til 40 foringer om dagen på det verste. Det var omtrent som å ha diende spebarn igjen :-)

De har blitt veldig rare og menneskelige, og tror nok den dag i dag at jeg er moren deres. Men godt har de det - det skal jeg love deg :-)

Takk det samme til deg, mora2 - jeg ønsker deg og dine en riktig god påske :-)

Da var de veldig små, for mange nyfødte kattunger kan veie mer enn 80 gram. Jeg veide alle som ble født i mitt hjem.

Det _er_ mye styr å ta over for mora, så du har hatt en slitsom jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326934-colette/page/5/#findComment-2729161
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...