Gå til innhold

Seroquel Depot/ Ikke depot?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen? Jeg har gradvis gått fra 50mg til 400 mg Seroquel Depot. Fikk de på sykehuset der jeg var innlag. Da jeg dro fikk jeg med meg en resept på SeroquelDepot, men fikk de ikke ut pga av de må søkes på via Nav. Det er jo påske nå så fikk helt panikk, men greide å få psykologen min til å kontakte en psykiater så jeg kunne få fra sykehuset her. Jeg fikk da Seroquel menn uten Depot. Det står på tabletten: Queitiapin Orifarm/ under står det: Orifarm Generics. På selve tabletten står det bokstaven E og 204.

Hva er forskjellen? Jeg får da søkt etter påske , men må bruke dette inntil da.

Fikk helt panikk her i sted fordi jet har slitt i 4 mnd virkelig hardt og Seroquel Depot er den eneste medisin som har virket så fort hos meg. Jeg er på 6 dagen nå og angsten er redusert til bare 20% og det er jo fantastisk. Så derfor litt engstelig her hvordan de jeg hr fått nå vil virke i forhold til de andre? Har enda Seroquel Depot til i morgen kveld. Etter det må jeg ta de nye..

NHD kan du forklare dette til meg? Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326941-seroquel-depot-ikke-depot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Seroquel/quetiapin har meget kort halveringstid (ca 6 t): For å få en jevn sermkonsentrasjon over døgnet må en derfor fordele døgndosen på 2-3 doser.

Seroquel depot gir et jevnere døgnnivå og kan gis kun en gang i døgnet.

Ut over dette er virkningen lik.

Seroquel/quetiapin har meget kort halveringstid (ca 6 t): For å få en jevn sermkonsentrasjon over døgnet må en derfor fordele døgndosen på 2-3 doser.

Seroquel depot gir et jevnere døgnnivå og kan gis kun en gang i døgnet.

Ut over dette er virkningen lik.

Ok, men hvordan dosere dette da? Fra i morgen er dosen oppe i 400 mg Seroquel Depot. Så siden jeg ikke fikk resepten ut fordi det var depot så fikk jeg da vanlig Seroquel som bare virker i 6 timer, og den skal jeg begynne med på onsdag. Hvordan doserer jeg dette da? Ringte min psykolog men hun ante ikke da hun ikke har peiling på medisin i den grad, og psykiateren er ikke her for øyeblikket.

De Seroquel jeg har fått ut er på 200 mg , men om de bare virker i 6 timer så må jeg ta dem minst 3 ganger og da er jeg oppe i 600 mg..? blir det slik?

Ok, men hvordan dosere dette da? Fra i morgen er dosen oppe i 400 mg Seroquel Depot. Så siden jeg ikke fikk resepten ut fordi det var depot så fikk jeg da vanlig Seroquel som bare virker i 6 timer, og den skal jeg begynne med på onsdag. Hvordan doserer jeg dette da? Ringte min psykolog men hun ante ikke da hun ikke har peiling på medisin i den grad, og psykiateren er ikke her for øyeblikket.

De Seroquel jeg har fått ut er på 200 mg , men om de bare virker i 6 timer så må jeg ta dem minst 3 ganger og da er jeg oppe i 600 mg..? blir det slik?

Ser ut til at din psykiater har tenkt to doser daglig.

(Selv om halveringstiden er 6 timer virker de lenger enn 6 timer.)

NHD skriver jo også 2-3 doser.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ta 200 morgen og 200 kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...