Gå til innhold

Innpåsliten psykiater - del 2 (NHD)

Anbefalte innlegg

Gjest påskekyllingen

Jeg skrev inn her for 3 dager siden, om en psykiater på en psykiatrisk intermediæravdeling som gir litt mer nærhet enn jeg synes er OK. De siste dagene har det bare blitt verre..... Han klemmer han meg gjerne 2-3 ganger om dagen og i dag ga han meg et lite kyss på kinnet. Han kommer gjerne innom rommet mitt flere ganger om dagen også, selv om vi ikke har noen avtalt time. Han har også gitt meg mobilnummeret hans så jeg kan kontakte han hvis han ikke er på jobb.

Jeg har hele tiden syntes at det har vært litt spesielt, men med kysset på kinnet i dag synes jeg det har gått litt over en grense. Hva burde jeg gjøre med dette? Gå til sjefen hans (han er avdelingsoverlege så vet ikke hvem sjefen hans er, men kan vel finne det ut), si fra til han direkte eller politianmelde? Synes kanskje han slipper litt for lett unna hvis jeg bare sier fra direkte til han, men det er kanskje litt å overdrive å politianmelde..... Han har ikke voldtatt meg heller liksom, bare et uskyldig kyss og noen litt "intime" og langvarige klemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326953-innp%C3%A5sliten-psykiater-del-2-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Håper du har noen vitner både på klem/kyssingen, på at han stadig er på rommet ditt, og på tilbudet om å ringe utenfor arbeidstid.

Gå til Fylkeslegen (det heter nå Helsetilsynet v/Fylkeslegen). Dette må det settes en stopper for.

Gjest påskekyllingen

Håper du har noen vitner både på klem/kyssingen, på at han stadig er på rommet ditt, og på tilbudet om å ringe utenfor arbeidstid.

Gå til Fylkeslegen (det heter nå Helsetilsynet v/Fylkeslegen). Dette må det settes en stopper for.

Jeg tror dessverre ikke jeg har noen vitner på klem og kyss.... Det kan vel hende at personalet har lagt merke til at han er mye på rommet mitt da, men det vet jeg ikke.

Det med at jeg kan ringe ham utenfor arbeidstid kan jeg forsåvidt bevise ved at jeg har nummeret hans. Han har egentlig hemmelig telefonnummer har han fortalt meg, fordi han ikke vil bli plaget av pasienter. Dermed kan jeg jo bevise at jeg har fått nummeret hans av han, men vet ikke om det er nok.

Gjest påskekyllingen

Jeg tror dessverre ikke jeg har noen vitner på klem og kyss.... Det kan vel hende at personalet har lagt merke til at han er mye på rommet mitt da, men det vet jeg ikke.

Det med at jeg kan ringe ham utenfor arbeidstid kan jeg forsåvidt bevise ved at jeg har nummeret hans. Han har egentlig hemmelig telefonnummer har han fortalt meg, fordi han ikke vil bli plaget av pasienter. Dermed kan jeg jo bevise at jeg har fått nummeret hans av han, men vet ikke om det er nok.

Ville bare legge til at jeg synes det er veldig vanskelig å klage på han for han er jo så snill! Han er veldig omsorgsfull og tar seg jo så (altfor) god tid til meg. Selv om han egentlig ikke er min behandler, men overlegen på avdelingen, så er han gjerne inne på rommet mitt en times tid om dagen, fordelt på 1-3 ganger. På en måte føler jeg meg heldig også, men ser at han går langt over streken og de siste dagene har det bare gått lengre og lengre.... :-/

Annonse

Gjest påskekyllingen

Men er det ingen på avdelingen du kan snakke med om dette? Du har vel en primærkontakt e.l.? Bare sånn at noen annen vet om hva som foregår...

Jeg synes det er litt skummelt å gå til en av hans kollegaer. De er jo sikkert på hans side og kan jo finne på å sladre til han. Og da rekker han å forberede seg.

Dessuten blir det verre for hver dag som går nå. Har på en måte lyst til å avvente i noen dager til og se om han går enda lengre. Da har jeg mer på han for å si det sånn. Kan jo være vanskelig å nå gjennom med en klage hvis det "bare" dreier seg om klemming, mens kyss er liksom hakket verre.... Og kyssingen startet han med i dag....

x-desimeter

Ville bare legge til at jeg synes det er veldig vanskelig å klage på han for han er jo så snill! Han er veldig omsorgsfull og tar seg jo så (altfor) god tid til meg. Selv om han egentlig ikke er min behandler, men overlegen på avdelingen, så er han gjerne inne på rommet mitt en times tid om dagen, fordelt på 1-3 ganger. På en måte føler jeg meg heldig også, men ser at han går langt over streken og de siste dagene har det bare gått lengre og lengre.... :-/

En ganske vanskelig situasjon. Du bør absolutt få satt en stopper for han, men samtidig bør du ha dine beviser. Hvis det er en primærkontakt du stoler på der så prøv å prat m denne. Si du ikke vil at dette skal bli tatt opp i rapport, før du har bestemt deg for hva du vil gjøre.

Hør om noen har lagt merke til noe .

Har de det, vet du vel hva du må gjøre.

At du har tlf nr er nok ikke alene nok, for enkelte gir ut nr sitt til enkelte pasienter. Er svært forskjellig syn på det.

Men synes ikke du bør være alene m han . uansett hva du gjør. Be om å få med noen hvis du skal ha samtale igjen.

Gjest påskekyllingen

En ganske vanskelig situasjon. Du bør absolutt få satt en stopper for han, men samtidig bør du ha dine beviser. Hvis det er en primærkontakt du stoler på der så prøv å prat m denne. Si du ikke vil at dette skal bli tatt opp i rapport, før du har bestemt deg for hva du vil gjøre.

Hør om noen har lagt merke til noe .

Har de det, vet du vel hva du må gjøre.

At du har tlf nr er nok ikke alene nok, for enkelte gir ut nr sitt til enkelte pasienter. Er svært forskjellig syn på det.

Men synes ikke du bør være alene m han . uansett hva du gjør. Be om å få med noen hvis du skal ha samtale igjen.

Takk for svar!

Ja, det er en ganske vanskelig situasjon.... Vet ikke om jeg helt stoler på at en primærkontakt vil holde kjeft heller. Kan jo være at de synes jeg overdriver eller lyver og stoler mer på han. Det er derfor jeg tror at jeg skal holde ut litt til for å finne ut om dette er starten på noe seksuelt fra hans side eller om det er helt uskyldig. Kan jo være at det er hans måte å vise omsorg på...?

Det med å få med noen i samtaler med han blir litt vanskelig for han pleier å komme innom rommet mitt støtt og stadig uten forvarsel. Da må jeg i så fall sette en tydelig grense for han og si rett ut hva jeg mener om oppførselen hans....

Gjest kanskje verdt et forsøk?

Jeg synes det er litt skummelt å gå til en av hans kollegaer. De er jo sikkert på hans side og kan jo finne på å sladre til han. Og da rekker han å forberede seg.

Dessuten blir det verre for hver dag som går nå. Har på en måte lyst til å avvente i noen dager til og se om han går enda lengre. Da har jeg mer på han for å si det sånn. Kan jo være vanskelig å nå gjennom med en klage hvis det "bare" dreier seg om klemming, mens kyss er liksom hakket verre.... Og kyssingen startet han med i dag....

Kanskje du kan ta opp lyd på mobilen din neste gang han kommer inn? bare si at du skal svare på en melding når han kommer, så kan du istedet sette på lydopptak.

Det -kan- jo fange opp noen ord eller lyder. Jeg tror jeg ville ha forsøkt iallfall, for å få bevis mot ham. Du kan jo også kommentere det han gjør med deg, så kanskje han svarer deg.

F.eks.: Oj, klemmer du meg nå igjen? Så kommer kanskje hans kommentarer til det med på lydopptaket.

Takk for svar!

Ja, det er en ganske vanskelig situasjon.... Vet ikke om jeg helt stoler på at en primærkontakt vil holde kjeft heller. Kan jo være at de synes jeg overdriver eller lyver og stoler mer på han. Det er derfor jeg tror at jeg skal holde ut litt til for å finne ut om dette er starten på noe seksuelt fra hans side eller om det er helt uskyldig. Kan jo være at det er hans måte å vise omsorg på...?

Det med å få med noen i samtaler med han blir litt vanskelig for han pleier å komme innom rommet mitt støtt og stadig uten forvarsel. Da må jeg i så fall sette en tydelig grense for han og si rett ut hva jeg mener om oppførselen hans....

Inspirert av "Menn som hater kvinner" foreslår jeg å bruke opptaksfunksjonen på mobilen din når han er innom deg. Ut i fra det du forteller går han langt over streken, og det er nærliggende å tro at han har skumle hensikter. Hvis så er tilfelle, må det jo være best å skaffe beviser for det - han kan jo gjøre dette mot andre også! Men viktigst av alt for deg er jo å stoppe ham fra å bryte dine grenser.

Gjest kanskje verdt et forsøk?

Inspirert av "Menn som hater kvinner" foreslår jeg å bruke opptaksfunksjonen på mobilen din når han er innom deg. Ut i fra det du forteller går han langt over streken, og det er nærliggende å tro at han har skumle hensikter. Hvis så er tilfelle, må det jo være best å skaffe beviser for det - han kan jo gjøre dette mot andre også! Men viktigst av alt for deg er jo å stoppe ham fra å bryte dine grenser.

Helt enig! Pussig at vi skulle foreslå det samme omtrent samtidig...

Gjest påskekyllingen

Kanskje du kan ta opp lyd på mobilen din neste gang han kommer inn? bare si at du skal svare på en melding når han kommer, så kan du istedet sette på lydopptak.

Det -kan- jo fange opp noen ord eller lyder. Jeg tror jeg ville ha forsøkt iallfall, for å få bevis mot ham. Du kan jo også kommentere det han gjør med deg, så kanskje han svarer deg.

F.eks.: Oj, klemmer du meg nå igjen? Så kommer kanskje hans kommentarer til det med på lydopptaket.

Godt forslag! Takk! :)

Annonse

Gjest påskekyllingen

Takk for godt forslag! :)

Gjest påskekyllingen

Nei, herregud, det var et idiotisk forslag...

Det er ikke din oppgave å samle beviser mot mannen. Bare sørg for å si fra at du ikke liker oppførselen hans.

Det er kanskje ikke mitt ansvar, men det er nok ingen andre som gjør det..... Så hvis jeg ønsker å frata han jobben eller straffe han på noen måte så må jeg nok samle bevis selv.

Har vært i en lignende situasjon som deg med to pleiere. I det ene tilfelle gikk det altfor langt og endte med at vedkommende sa opp. Da jeg fortalte hvordan ting hadde vært, var det de fleste som ikke ville diskutere saken med meg. Noen trodde på min versjon, mens en større gruppe trodde det var jeg som hadde god fantasi.

Den andre mente ikke noe med klemmene og kyssene på kinnet... Og sto på min side da det ble konflikt med førstnevnte. Poenget er at det sikkert er noen på denne avdelingen som vil tro deg i stedetfor legens bortforklaringer.

Gjest lakua

Har tenkt litt på det du skriver. Hva skjer hvis du tydelig prøver å avvise det han gjør. Si at du ikke ønsker nærkontakt?

Hvis ikke dette fører frem så gi på han en skikkelig ørefik!! Etterpå ville ihvertfall jeg ha forlatt dette behandlingsstedet for evig og alltid!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...