Gå til innhold

Påskelitteratur

Anbefalte innlegg

Gjest Magna

Alle her på dette forumet burde lese boka til Arnhild Lauveng. Hun er fantastisk. Hun skriver om sin psykdom. Hun har jobbet seg ut av schizofreni. I dag er hun psykolog.

Poenget mitt ved å anbefalle henne er det håpet hun ønsker å gi til folk som sliter med psyiske lidelser. Det skal du ikke miste J31. Boka heter "I morgen var jeg en løve". Gitt ut på Cappelen Damm.

En annen bok jeg også er interessert i, men ikke har lest er av en autist, Iris Johansson "En annerledes barndom".

Det triste innenfor psykiatrien er stigmatiseringen, også innenfor omsorgen for psykisk uviklingshemmede.

HÅP om å bli frisk gjør mennesker friskere.

Hilsen og god påske fra:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327030-p%C3%A5skelitteratur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God påske Magna :-)

Vil slenge på:

"Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom".

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave"

"Mørkenatt"

"Jonas"

Det var de jeg kom på i farten :-) Det er så mange fine bøker om slike ting!

Påsken er en tid for tilgivelse for seg selv og andre, det er en tid for ettertanke og undring. Vi gjør alle så godt vi kan her i livet, strever og snubler.

Vi er bare mennesker, alle som en.

I påsken er det en gylden mulighet å være litt snille med dem rundt seg, ta vare på de som er nær, ta vare på seg selv og tilgi seg selv ting man synes er dumt og slitsomt.

Påsken er en tid der de som har en familie de kan være med, kan tilbringe tid sammen og nyte hverandres nærvær. For oss andre er det en tid der vi kan ha et pusterom i hverdagen og nyte at våren er her, en utepils, en skitur. Eller jobbe og få laget litt hygge på jobben.

Ønsker alle en god påske, og påskens budskap er tilgivelse. Jesus døde på korset for alle våre synder. Om man ikke skal tolke Bibelen så bokstavlig, vil det si at kjærlighetens vesen kan overleve på jorden, til enhver tid. Det er opp til oss.

Nyt dagene, ta vare på dere selv og dem rundt dere, søk lyspunktene.

GOD PÅSKE! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327030-p%C3%A5skelitteratur/#findComment-2728797
Del på andre sider

Gjest Magna

God påske Magna :-)

Vil slenge på:

"Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom".

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave"

"Mørkenatt"

"Jonas"

Det var de jeg kom på i farten :-) Det er så mange fine bøker om slike ting!

Påsken er en tid for tilgivelse for seg selv og andre, det er en tid for ettertanke og undring. Vi gjør alle så godt vi kan her i livet, strever og snubler.

Vi er bare mennesker, alle som en.

I påsken er det en gylden mulighet å være litt snille med dem rundt seg, ta vare på de som er nær, ta vare på seg selv og tilgi seg selv ting man synes er dumt og slitsomt.

Påsken er en tid der de som har en familie de kan være med, kan tilbringe tid sammen og nyte hverandres nærvær. For oss andre er det en tid der vi kan ha et pusterom i hverdagen og nyte at våren er her, en utepils, en skitur. Eller jobbe og få laget litt hygge på jobben.

Ønsker alle en god påske, og påskens budskap er tilgivelse. Jesus døde på korset for alle våre synder. Om man ikke skal tolke Bibelen så bokstavlig, vil det si at kjærlighetens vesen kan overleve på jorden, til enhver tid. Det er opp til oss.

Nyt dagene, ta vare på dere selv og dem rundt dere, søk lyspunktene.

GOD PÅSKE! :-)

Tusen takk for hyggelige svar.

I dag har jeg klippet håret og kjøpt blomster for å gi bort. I tillegg har jeg kjøpt inn mat så det holder til en hel skoleklasse!!!

Nå starter påsken.

Jeg skal bare bort til ei venninne som sliter og gi henne en blomst. -Og boka til Arnhild Lauveng.

Hun må se lenger enn sin egen fortvilelse... Det håper jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327030-p%C3%A5skelitteratur/#findComment-2728926
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige svar.

I dag har jeg klippet håret og kjøpt blomster for å gi bort. I tillegg har jeg kjøpt inn mat så det holder til en hel skoleklasse!!!

Nå starter påsken.

Jeg skal bare bort til ei venninne som sliter og gi henne en blomst. -Og boka til Arnhild Lauveng.

Hun må se lenger enn sin egen fortvilelse... Det håper jeg..

God påske, magna :-)

Ps. jeg ble rørt av det du skrev til meg ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327030-p%C3%A5skelitteratur/#findComment-2729553
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...