Gjest lakua Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Å ha mye mareritt og dårlig søvn når man bruker trilafon? Har det ellers bra, men er sliten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327094-er-dette-vanlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg vil nesten si at det gir stikk motsatt effekt, i alle fall har det gjort det for meg. Etter at jeg begynte med Trilafon avtok marerittene. Kanskje hadde medikamentet generelt en angstdempene effekt? Jeg ble da også supertrøtt og tung i hodet av Trilafon. Jeg har gått på Trilafon i 10 år i doser på opp til 20 mg pr. døgn. Når det er sagt, så har jeg en fornemmelse av at mareritt kan ta seg opp i forbindelse med oppstart av nye medisiner. Men, jeg er ingen ekspert, jeg taler bare av egen erfaring. Jeg håper at marerittene dine gir seg...det er noe herk! God påske forresten ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327094-er-dette-vanlig/#findComment-2729672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lakua Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg vil nesten si at det gir stikk motsatt effekt, i alle fall har det gjort det for meg. Etter at jeg begynte med Trilafon avtok marerittene. Kanskje hadde medikamentet generelt en angstdempene effekt? Jeg ble da også supertrøtt og tung i hodet av Trilafon. Jeg har gått på Trilafon i 10 år i doser på opp til 20 mg pr. døgn. Når det er sagt, så har jeg en fornemmelse av at mareritt kan ta seg opp i forbindelse med oppstart av nye medisiner. Men, jeg er ingen ekspert, jeg taler bare av egen erfaring. Jeg håper at marerittene dine gir seg...det er noe herk! God påske forresten ) Takk bibben :-). Jeg bruker jo veldig liten dose og reduserte nettopp fra 6 til 4 mg, det er jo ikke mye da. Men tankene går mye raskere og jeg arbeider virkelig hardt hvis jeg endelig får sove, om du skjønner. Er mere sliten når jeg våkner enn før jeg sovnet. Jeg ligger og "diskuterer" med meg selv og alle andre hele natten. I tillegg mareritt om død og fordervelse. Skal ikke kutte dem ut ihvertfall. Har det myyyyyyyyyye bedre med meg selv og forholdet til andre mennesker nå, er ikke så sårbar og paranoid. Ser hvor mye krefter jeg har brukt på å tenke, tenke, tenke på at alle misliker meg, er sinte på meg osv. Jeg føler noe som ligner glede, faktisk :-), og jeg tror den evige depresjonen har sluppet litt på taket. DEILIG!!!! Jeg har mere initiativ, mere konsentrasjon, mere sex-lyst, mere av ALT egentlig. I tillegg bryr jeg mere F:::: i hva andre måtte mene, skygger og usynlige og åndelige vesner har også forsvunnet, hm, og jeg som trodde de var virkelige... jaja.( Ønsker deg også en riktig god påske bibben :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327094-er-dette-vanlig/#findComment-2729802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Takk bibben :-). Jeg bruker jo veldig liten dose og reduserte nettopp fra 6 til 4 mg, det er jo ikke mye da. Men tankene går mye raskere og jeg arbeider virkelig hardt hvis jeg endelig får sove, om du skjønner. Er mere sliten når jeg våkner enn før jeg sovnet. Jeg ligger og "diskuterer" med meg selv og alle andre hele natten. I tillegg mareritt om død og fordervelse. Skal ikke kutte dem ut ihvertfall. Har det myyyyyyyyyye bedre med meg selv og forholdet til andre mennesker nå, er ikke så sårbar og paranoid. Ser hvor mye krefter jeg har brukt på å tenke, tenke, tenke på at alle misliker meg, er sinte på meg osv. Jeg føler noe som ligner glede, faktisk :-), og jeg tror den evige depresjonen har sluppet litt på taket. DEILIG!!!! Jeg har mere initiativ, mere konsentrasjon, mere sex-lyst, mere av ALT egentlig. I tillegg bryr jeg mere F:::: i hva andre måtte mene, skygger og usynlige og åndelige vesner har også forsvunnet, hm, og jeg som trodde de var virkelige... jaja.( Ønsker deg også en riktig god påske bibben :-) Hei Lakua! Takk for hyggelig svar fra deg ) Jeg skjønner, og kjenner, godt til dette du nevner med å bli vanvittig sliten på Trilafon. Men om det er p.g.a. medikamentet eller sykdommen i seg selv, er ikke lett å si for sikkert. Men at Trilafon gir en slags hang-over er jeg slett ikke i tvil om. Den gjorde det i alle fall for meg. Jeg synes det er leit å høre at du sliter så med mareritt. Kombinasjonen av å sove dypt når man endelig sover, pluss da å rote seg inn i mareritt, er ingen god kombinasjon. Jeg har en fornemmelse av at det da er spesielt vanskelig å “våkne seg ut av” marerittene når en sover tungt. En blir fanget inn i tungheten medisinene gir, og klarer ikke å riste styggedommen av seg for å si det slik. Det at du har problemer med å sovne er kanskje noe du kan få hjelp til? Selv gikk jeg en årrekke på Nozinan ved siden av Trilafon, men det er da også skikkelig “ape-dop” og gjør deg nærmest bevisstløs. Jeg ville nok anbefale et noe lettere middel enn det. Du skriver at du har blitt mindre sårbar og mindre paranoid på AP, og det er veldig godt å høre! Nå kan du bruke kreftene til noe langt mere konstruktivt og hyggelig enn å gå å “se spøkelser på høylys dag”! Og ikke minst å kunne føle glede – herlig! Nå håper jeg at du får sove godt resten av påsken ) Varme hilsener og klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/327094-er-dette-vanlig/#findComment-2729893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.