Gå til innhold

Er dette hyperaktivitet?

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Det var noe som slo meg her om dagen. Jeg har aldri tenkt på megselv som hyperaktiv, ikke en gang spesiellt aktiv.

Men så tenkte jeg over at jeg nesten alltid må gjøre noe fysisk for å trives. Å sitte å lese en bok eller se på TV uten å gjøre noe annet ved siden av kjeder meg fort og jeg holder ikke ut lenge. Jeg klarer ikke å slå meg til ro med det. Det blir kjedelig og umotiverende. Kansje derfor jeg liker datamaskiner så godt, de er mer interaktive. Egentlig samme der, jeg orker ikke å bare lese noe på skjermen over lenger tid jeg må liksom bla og hoppe fra det ene til det andre.

En annen ting er at jeg ikke trives så godt med å være inne over lenger tid. Er jeg inne en hel dag så føler jeg at jeg må ut på ettermiddagen, føler meg tung i hodet og dårlig bare av å være inne.

Er voksen nå og det er egentlig ikke noe jeg kan kjenne meg igjen i fra barndommen. Det har heller tiltatt etter at jeg har blitt voksen. Da jeg var yngre kunne jeg sitte lenge å lese og en hel ettermiddag og se på TV om jeg fikk lov. Det var heller slik at min mor måtte jage meg ut for at jeg skulle få litt friskluft.

Hva tror dere om dette? Det er vel kansje normalvariasjon. Det er jo ikke noe stort problem for meg annet enn at jeg ikke synes at jeg får gjordt så mye nyttig da jeg hele tiden blir avbrutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327100-er-dette-hyperaktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...