Gå til innhold

NHD: Behov for å bli tatt vare på

Anbefalte innlegg

Gjest dette må være sært

Skal forsøke å fatte meg i korthet:

Kan man sette en diagnose på en person som har

stort behov for å bli "sett"? Da mener jeg ved å få oppmerksomhet

fra f.eks psykolog eller annen helsearbeider...ved å håpe at noe

ska skje slik at man enten blir innlagt eller må gå i terapi i laaaang

tid. Eller at man f.eks vil slå hånda i veggen så hardt at den brekker

osv...behov for å få trøst rett og slett. Kan fungere nesten 100 % ellers, men har altså dette "behovet"...uff, vanskelig å forklare.

Går i terapi, men dette er aldri tema. Men kjenner man har et behov for å vær innlagt å ha denne terapeuten, evt. andre til å ta vare på en hele tiden....

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det er slik med noen mennesker som ikke har fått dekt det behovet som barn. Alle barn har behov for omsorg og kjærlighet, og får man ikke det så vil man i voksen alder aldri få nok av oppmerksomhet.

Den følelsen hadde jeg da jeg var psyk. Den har gitt seg ved endt behandling.

Vær oppmerksom på de gangene du får oppsorg i livet ditt nå. Kanskje får du omsorg, men klarer ikke ta imot.. av ulike årsaker.

Ta det opp i behandlingen som tema. Det er viktig. Jeg husker behandleren min spurte meg om jeg noen gang hadde sittet på fanget da jeg var liten. Det kunne jeg ikke huske.

Jeg var fortvilet over det, men det er vanskelig å gjøre noe med det når det ligger i fortiden. Vi må bare forholde oss til det etterhvert. (Gjort er gjort og spist er spist.)

Jeg dro på opptreningssentere. Der fikk jeg servert mat og fikk omsorg gjennom det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...