Gjest Lei av usikkerheten Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Jeg leier en 3 roms.Har barn.Fast jobb.Utbetalr pe mnd ca 16000 pluss barnetrygd.Har lyst å kjøpe en leilighet.Lei av å leie med 2 barn.Vil ha en trygg plass å bo.Men problemet er at jeg har noen inkasso saker.Ikke betaligsanmerkning.Betaler på disse sakene hver mnd.Har litt gjeld utenom også.Nå tenkte jeg å kjøpe leilighet men hvilken bank vil gi meg lån.Husbanken??.Tenkte å kjøpe en 4 roms og leie ut 1 soverom til en venn for 4000 kr pr mnd 0 Siter
mrxx Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Husbanken gir deg ikke lån på gammel leilighet, hvis de ikke har endret dette i det siste. Derfor er det bank du må gå til. Men det er klart at innkasso er ikke bra og du bør nok prøve å få nedbetalt slik gjeld så fort som mulig så du ikke drar dette med deg videre etter at du har kjøpt deg leilighet. Du får gå til banken din og spørre og si i fra at du kan leie ut ett rom for 4.000,- Legg gode planer før du spør. 0 Siter
Gjest Joilet Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Siden du har flere inkassosaker bør du ha et meget nært og godt forhold til banken din om du skal få lån før disse er nedbetalt, og du har vist en stabil betalingsevne over lang tid. 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Du kan søke om startlån og boligtilskudd i den kommunen du har tenkt å bosette deg i. Dette er ment som lån til folk som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet, men som likevel har vilje/evne til å betjene et lån. Du finner også informasjon om dette på husbanken.no, men du søker i den aktuell kommunen du vil bosette deg i. 0 Siter
Gjest Meegan Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 Husbanken gir deg ikke lån på gammel leilighet, hvis de ikke har endret dette i det siste. Derfor er det bank du må gå til. Men det er klart at innkasso er ikke bra og du bør nok prøve å få nedbetalt slik gjeld så fort som mulig så du ikke drar dette med deg videre etter at du har kjøpt deg leilighet. Du får gå til banken din og spørre og si i fra at du kan leie ut ett rom for 4.000,- Legg gode planer før du spør. Husbanken gir lån til "brukte" leiligheter jo. Startlån osv. 0 Siter
Gjest okpå Skrevet 12. april 2009 Skrevet 12. april 2009 Bør du ha leieboer når du har barn?? 0 Siter
Gjest Lei av usikkerheten Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Bør du ha leieboer når du har barn?? Det er ei venninne.Hun hjelper meg med å betale lånet og jeg hjelper henne med en plass å bo 0 Siter
mumitrollet Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Husbanken gir lån til "brukte" leiligheter jo. Startlån osv. Stemmer. Det fikk jeg i 2005. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Bør du ha leieboer når du har barn?? Hvorfor skulle hun ikke kunne ha leieboer når hun har barn? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.