Gå til innhold

påskefeiring kontra jul..

Anbefalte innlegg

Hvorfor er påsken så mye lettere å "komme seg igjennom" enn jula egentlig? I jula blir jeg jo kjempesyk hvert år.

Påsken gleder jeg meg til og synes gjerne den kan være lengre.

Ser flere årsaker til dette:

1. Jeg stresser mere før jul.

2. Jeg føler meg presset til å be mennesker jeg helst ønsker "dit peppern gror."

3. Det er mye mørkere.

4. Jeg er mere inne, i påsken er vi veldig mye ute.

Så hva kan jeg lære av dette?

Jo, 1.jeg må stresse mindre, 2.slutte å be hjem mennesker jeg ikke liker/ønsker å ha i mitt hus. 3. Jeg må kjøpe meg mere lys. 4. Jeg må feire julen ute, neste år blir julemiddagen på plenen, med bål, grillpølser og grillet ribbe :-).

Et 5. alternativ er å rømme vekk fra hele julen og feire den på en øde øy. Har jo en stund til å tenke over alt dette, men må jo snart hugge juletre igjen..

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/327225-p%C3%A5skefeiring-kontra-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Et 5. alternativ er å rømme vekk fra hele julen og feire den på en øde øy."

Ja, hvorfor ikke i god tid før neste jul bestille en fin ferie utenlands?

Takk :-). Dette skal overveies meget nøye :-). Orker ikke å tenke på flere juler jeg som de jeg har hatt ihvertfall. Stresser meg jo syk hvert år, i tillegg er jeg altfor flink til å ha dårlig samvittighet for alt og alle. Jaja, bra jeg er flink til noe da ihvertfall :-)

Takk :-). Dette skal overveies meget nøye :-). Orker ikke å tenke på flere juler jeg som de jeg har hatt ihvertfall. Stresser meg jo syk hvert år, i tillegg er jeg altfor flink til å ha dårlig samvittighet for alt og alle. Jaja, bra jeg er flink til noe da ihvertfall :-)

Du sa nøkkelordet...stress.

Lite å stresse seg opp for, og litt mer lys og varme i påsken enn i julen...hurra for våren :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...