Gå til innhold

holdbarhet på knekkebrød


Gjest hive eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smaken vil være forringet lenge før det er farlig å spise dem, og jeg skulle tro at smaken holder seg bra noen uker/måneder til.

Hvis du tar en testsmak og synes at det er ok, er det helt ufarlig å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke har slagnet (blitt myke) kan du trygt spise dem. :o) Et par uker over dato går helt fint med knekkebrød som er oppbevart tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I "gamledager" spiste vi "årgangsknekkebrød" på fjellet - det var gjerne mange år gammelt og evt. holdbarhetsdato forlengst gått ut. Smakte ikke så mye, men ellers gikk det bra :). Var det blitt litt seigt tørket vi det bare på ovnen *mimrer*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "gamledager" spiste vi "årgangsknekkebrød" på fjellet - det var gjerne mange år gammelt og evt. holdbarhetsdato forlengst gått ut. Smakte ikke så mye, men ellers gikk det bra :). Var det blitt litt seigt tørket vi det bare på ovnen *mimrer*.

iiiiik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trygt lenge ennå. Men etterhvert (da snakker vi måneder) vil de ikke smake så godt lenger. Hvis de var gode i utgangspunktet, da, det var de kanskje ikke, siden du ikke har spis dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "gamledager" spiste vi "årgangsknekkebrød" på fjellet - det var gjerne mange år gammelt og evt. holdbarhetsdato forlengst gått ut. Smakte ikke så mye, men ellers gikk det bra :). Var det blitt litt seigt tørket vi det bare på ovnen *mimrer*.

Nydelig beskrivelse av et riktig gourmetmåltid ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "gamledager" spiste vi "årgangsknekkebrød" på fjellet - det var gjerne mange år gammelt og evt. holdbarhetsdato forlengst gått ut. Smakte ikke så mye, men ellers gikk det bra :). Var det blitt litt seigt tørket vi det bare på ovnen *mimrer*.

Mmmm, nå blei jeg sulten, gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "gamledager" spiste vi "årgangsknekkebrød" på fjellet - det var gjerne mange år gammelt og evt. holdbarhetsdato forlengst gått ut. Smakte ikke så mye, men ellers gikk det bra :). Var det blitt litt seigt tørket vi det bare på ovnen *mimrer*.

he he...

Jeg synes imidlertid at de fleste varer som inneholder mel får en spesiell usmak hvis det har gått litt for langt over holdbarhetsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

he he...

Jeg synes imidlertid at de fleste varer som inneholder mel får en spesiell usmak hvis det har gått litt for langt over holdbarhetsdatoen.

Er vel unødvendig å si at skikken med å servere eller spise årgangsknekkebrød forsvant etterhvert som jeg fikk mer å si selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel unødvendig å si at skikken med å servere eller spise årgangsknekkebrød forsvant etterhvert som jeg fikk mer å si selv ;)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

De blir vonde lenge før de blir farlige, sånn sett er det dine egne preferanser som bestemmer.

Jeg gidder ikke spise knekkebrød som bare smaker skap, men skadelig er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...