Gå til innhold

Kaffekopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker du kaffekoppen din? Må du skifte hver gang du får deg en ny kopp, eller bruker du den ut uken?

Jeg lurer på om jeg skal skrive navnet på koppene til familien og dermed spare oppvasken betraktelig. Kanskje jeg skulle hatt forskjellige farger på tallerkener og slikt, og forskjellig bestikk så vi ikke trenger å vaske så ofte.

Hmmm, mye man kan lure på en sen kveld....

Skrevet

Og like mye man kan svare på :) Men altså: hjemme bruker jeg koppen bare i "en runde", dvs en formiddag eller en ettermiddag. På jobb derimot, skyller jeg den smekre og passe store favorittkoppen hver morgen, for å unngå de der megakrusene kontordamen har kjøpt inn... ;-)

sort som natta
Skrevet

jeg bruker koppen min flere ganger(te det da...).

t.o.m glass kan jeg bruke flere ganger:P

bor alene,og gidder ikke vaske opp hver dag.skader da vel ikke fra eller til om jeg bruker koppen en uke?(sikkert noen som har annet syn på det,da)

Skrevet

Hm...jeg tar ny kopp til formiddagskaffien og ny kopp til ettermiddagskaffien. Kan ikke fordra kopper som står lenge.

Skrevet

Jeg har en egen "Mamma-kopp" som bare jeg bruker,og jeg skyller den mellom hver gang jeg bruker den. Har ikke oppvask-maskin, men hadde jeg hatt det ville jeg vel vasket koppen i den en gang iblant, i tillegg.

Skrevet

Jeg bruker koppen hele dagen og vannglasset flere dager.

i større familier er det vanskelig; man må i tilfelle ha kopper og glass med navn på. Det vil også bli litt mye rot om alle lar sne kopper/glass stå framme.

Gjest kaffekjerringa
Skrevet

bruker samme kopp hele dagen her hjemme, men bytter hver dag.

men ..... ikke spør meg om hvor ofte jeg vasker den jeg bruker på jobb ...... *bluss* èn gang i måneden kanskje ......

Gjest høstløv
Skrevet

Her i huset bruker vi bare kopp, glass, tallerkener, bestikk osv, en gang før det settes i oppvaskmaskinen.

På campingturer så bruker vi engangsservice, også da brukes det bare en gang, før det kastes, kanskje unntatt glasset vi drikker vann av.

Gjest minnah
Skrevet

"Må du skifte hver gang du får deg en ny kopp, eller bruker du den ut uken?"

Det finnes antakelig en mellomting ;-)

På jobb skyller jeg bare kaffekoppen godt med vann, og vasker den kanskje hver 3. dag. Men hjemme putter jeg den i oppvaskmaskina, på jobb må vi vaske for hånd og det gidder jeg ikke alltid. :-)

Har foøvrig fått meg en egen koppher hjemme som det står "mamma" på, følte meg med ett såå voksen... :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hjemme drikker jeg sjelden mer enn en kopp i slengen, og da tar jeg ren kopp hver gang.

På jobben kan det gå lang tid mellom hver vask av koppen, men jeg skyller den gjerne godt hver morgen før første koppen.

Skrevet

Den på jobben vaskes ca en gang i uka (!)

Hjemme tar jeg meg ny kopp ved hver kafferunde, ca en-to kopper hver dag + en tekopp.

Skrevet

Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??

Samme kaffekopp brukes en dag, så går den i oppvaskmaskinen om kvelden.

Skrevet

Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??

Samme kaffekopp brukes en dag, så går den i oppvaskmaskinen om kvelden.

''Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??''

*he he* Man blir tydeligvis inspirert! Denne tråden virker imidlertid seriøst ment, men jeg smiler litt for meg selv over veldig seriøse svar i ørevasketråden...;-)

Skrevet

''Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??''

*he he* Man blir tydeligvis inspirert! Denne tråden virker imidlertid seriøst ment, men jeg smiler litt for meg selv over veldig seriøse svar i ørevasketråden...;-)

Man tar da alle innlegg på DOL seriøst, og svarer gjerne med lange avhandlinger om egne teorier og rutiner:-)

Skrevet

Man tar da alle innlegg på DOL seriøst, og svarer gjerne med lange avhandlinger om egne teorier og rutiner:-)

:-)

Skrevet

Mitt svar er: Det kommer an på! Både hvor ofte jeg tar kaffe og om kaffekoppen har blitt stpendes med en liten skvett i eller ikke.

De fleste dager hjemme tar jeg bare én kopp, og da settes den i maskina etterpå. Mest for å rydde. Men helgedager osv er det mer gjenbruk.

På jobb vasker jeg en gang i blant, kanskje en gang el to i uka? Ellers skylles den godt:-)

Skrevet

Mine kaffekopper brukes mange ganger... De fleste av dere hadde ikke likt dem ;-) Og særlig ikke nick.

Skrevet

Jeg tar alltid melk opp i min kaffe, så hvis jeg ikke for skylt koppen min, bruker jeg den ikke en gang til.

Skrevet

Vet ikke om tekopp gjelder også?

Uansett - på jobb drikker jeg te. Og jeg kan ikke huske sist jeg vaska koppen min - en eller annen gang før påske. Brukt i to-tre uker siden sist vask? Hjemme går det i kaffe. Koppen (eller rettere sagt kruset) går i oppvaskmaskinen når den kjøres. Mao. brukes koppen aldri mer enn en dag.

Og ang. tekoppen min på jobb, så er jeg nesten skremmende frisk og rask fremdeles ;-)

Skrevet

Jeg vasker alltid koppen min etter bruk, det må da være ganske ekkelt å gå og drikke av samme koppen i dagevis?! Det er sikkert ikke skadelig eller noe, men jeg syns det er udelikat.

Setter bare koppen i oppvaskmaskina og tar en ny, det er ikke mye jobb ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...