Gjest gelia Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hvor ofte vasker du kaffekoppen din? Må du skifte hver gang du får deg en ny kopp, eller bruker du den ut uken? Jeg lurer på om jeg skal skrive navnet på koppene til familien og dermed spare oppvasken betraktelig. Kanskje jeg skulle hatt forskjellige farger på tallerkener og slikt, og forskjellig bestikk så vi ikke trenger å vaske så ofte. Hmmm, mye man kan lure på en sen kveld.... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Og like mye man kan svare på Men altså: hjemme bruker jeg koppen bare i "en runde", dvs en formiddag eller en ettermiddag. På jobb derimot, skyller jeg den smekre og passe store favorittkoppen hver morgen, for å unngå de der megakrusene kontordamen har kjøpt inn... ;-) 0 Siter
sort som natta Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 jeg bruker koppen min flere ganger(te det da...). t.o.m glass kan jeg bruke flere ganger:P bor alene,og gidder ikke vaske opp hver dag.skader da vel ikke fra eller til om jeg bruker koppen en uke?(sikkert noen som har annet syn på det,da) 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hm...jeg tar ny kopp til formiddagskaffien og ny kopp til ettermiddagskaffien. Kan ikke fordra kopper som står lenge. 0 Siter
vilde Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg har en egen "Mamma-kopp" som bare jeg bruker,og jeg skyller den mellom hver gang jeg bruker den. Har ikke oppvask-maskin, men hadde jeg hatt det ville jeg vel vasket koppen i den en gang iblant, i tillegg. 0 Siter
fresja Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Jeg bruker koppen hele dagen og vannglasset flere dager. i større familier er det vanskelig; man må i tilfelle ha kopper og glass med navn på. Det vil også bli litt mye rot om alle lar sne kopper/glass stå framme. 0 Siter
Gjest kaffekjerringa Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 bruker samme kopp hele dagen her hjemme, men bytter hver dag. men ..... ikke spør meg om hvor ofte jeg vasker den jeg bruker på jobb ...... *bluss* èn gang i måneden kanskje ...... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Her i huset bruker vi bare kopp, glass, tallerkener, bestikk osv, en gang før det settes i oppvaskmaskinen. På campingturer så bruker vi engangsservice, også da brukes det bare en gang, før det kastes, kanskje unntatt glasset vi drikker vann av. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 "Må du skifte hver gang du får deg en ny kopp, eller bruker du den ut uken?" Det finnes antakelig en mellomting ;-) På jobb skyller jeg bare kaffekoppen godt med vann, og vasker den kanskje hver 3. dag. Men hjemme putter jeg den i oppvaskmaskina, på jobb må vi vaske for hånd og det gidder jeg ikke alltid. :-) Har foøvrig fått meg en egen koppher hjemme som det står "mamma" på, følte meg med ett såå voksen... ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Hjemme drikker jeg sjelden mer enn en kopp i slengen, og da tar jeg ren kopp hver gang. På jobben kan det gå lang tid mellom hver vask av koppen, men jeg skyller den gjerne godt hver morgen før første koppen. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Den på jobben vaskes ca en gang i uka (!) Hjemme tar jeg meg ny kopp ved hver kafferunde, ca en-to kopper hver dag + en tekopp. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken?? Samme kaffekopp brukes en dag, så går den i oppvaskmaskinen om kvelden. 0 Siter
morsan Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken?? Samme kaffekopp brukes en dag, så går den i oppvaskmaskinen om kvelden. ''Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??'' *he he* Man blir tydeligvis inspirert! Denne tråden virker imidlertid seriøst ment, men jeg smiler litt for meg selv over veldig seriøse svar i ørevasketråden...;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 ''Er det "den store sjekke hygienen til dolere"-uken??'' *he he* Man blir tydeligvis inspirert! Denne tråden virker imidlertid seriøst ment, men jeg smiler litt for meg selv over veldig seriøse svar i ørevasketråden...;-) Man tar da alle innlegg på DOL seriøst, og svarer gjerne med lange avhandlinger om egne teorier og rutiner:-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Man tar da alle innlegg på DOL seriøst, og svarer gjerne med lange avhandlinger om egne teorier og rutiner:-) :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Mitt svar er: Det kommer an på! Både hvor ofte jeg tar kaffe og om kaffekoppen har blitt stpendes med en liten skvett i eller ikke. De fleste dager hjemme tar jeg bare én kopp, og da settes den i maskina etterpå. Mest for å rydde. Men helgedager osv er det mer gjenbruk. På jobb vasker jeg en gang i blant, kanskje en gang el to i uka? Ellers skylles den godt:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Mine kaffekopper brukes mange ganger... De fleste av dere hadde ikke likt dem ;-) Og særlig ikke nick. 0 Siter
Helmi Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Jeg tar alltid melk opp i min kaffe, så hvis jeg ikke for skylt koppen min, bruker jeg den ikke en gang til. 0 Siter
sant å si Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Vet ikke om tekopp gjelder også? Uansett - på jobb drikker jeg te. Og jeg kan ikke huske sist jeg vaska koppen min - en eller annen gang før påske. Brukt i to-tre uker siden sist vask? Hjemme går det i kaffe. Koppen (eller rettere sagt kruset) går i oppvaskmaskinen når den kjøres. Mao. brukes koppen aldri mer enn en dag. Og ang. tekoppen min på jobb, så er jeg nesten skremmende frisk og rask fremdeles ;-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Jeg vasker alltid koppen min etter bruk, det må da være ganske ekkelt å gå og drikke av samme koppen i dagevis?! Det er sikkert ikke skadelig eller noe, men jeg syns det er udelikat. Setter bare koppen i oppvaskmaskina og tar en ny, det er ikke mye jobb ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.