Gjest best wishes Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Har en slektning som er fosterbarn. Han er tolv år gammel. Nå ser jeg at han er oppført i skatteregisteret med postnummer og stedet han bor. Det er et lite sted så det skulle ikke være så vanskelig å finne han, hvis noen vil det. Skal barn være oppført i skatteregisteret, eller er det en glipp tror dere? 0 Siter
Gjest Klinkekula Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Jeg fant også to barn der nå, på 12 og 15 år. Så det er ikke så uvanlig vil jeg tro... Men disse to er også fosterbarn, vet ikke om det har noe å si...? 0 Siter
morsan Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Mener du de søkbare skattelistene som avisene har fra 2007-ligningen? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Mener du de søkbare skattelistene som avisene har fra 2007-ligningen? ja 0 Siter
fresja Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Barna sin inntekt/formue skal som hovedregel liknes på foreldre. Det kan tenkes at det er spesielle regler for fosterbarn, uten at jeg vet det. Er foreldrene døde, kan barna ha mottatt arv og de får pensjon. Antar de da må ligne for dette. Interesserte kan sikkert finne noe informasjon på nettsidene til likningsetaten eller i den store rettledningen til selvangivelsen (min finner jeg ikke i kveld). 0 Siter
morsan Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 '' 1.1.3 Barn uten foreldre Har ikke barnet foreldre i live, lignes barnet som selvstendig skattyter. I praksis kan barnet også lignes selvstendig når det ikke bor sammen med foreldrene fordi begge foreldrene er fratatt foreldreansvaret eller fordi begge foreldrene er fratatt den daglige omsorg for barnet. '' http://www.skatteetaten.no/Templates/Handbok.aspx?id=81955&epslanguage=NO&mainchapter=81956&chapter=81961 0 Siter
Gjest GA Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Fosterbarn skal visst lignes. Leste akkurat noe om dette i avisen, at fosterbarn med hemmelig adresse hadde bltt sporet opp gjennom skatteregisteret - stor skandale etc.... 0 Siter
....AV Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 Mine barn står i skatteregisteret så jeg nettopp, de bor sammen med meg og faren... Det andre barnet på vårt postnummer kjenner jeg og det er et fosterbarn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.