Gå til innhold

langtidsbruk av brexidol

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har i over to mnd vært plaget med isjiasj, og står i kø for å få røntgen og CT. Bruker Brexidol 20 mgx2 hver dag som smertestillende. Tablettene hadde jeg fra før for å bruke dem ved menstruasjonssmerter. Da sa legen at jeg kunne ta to tabl hver dag de to første dagene, og en tabl de tre neste dagene. Nå har jeg brukt to tabletter hver dag i over to mnd, og lurer på om dette er skadelig og evt om jeg kan ta flere enn to tabl pr døgn. Kjenner ingen smerter i magen, og tar de alltid samtidig med måltider.

Jeg har fått nye tabletter med legen, men det stod fortsatt på esken at de var beregnet på menstruasjonssmertene. Så teksten var akkurat den samme. Det stod ingenting om langtidsbruk.

Glad for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32821-langtidsbruk-av-brexidol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dosen du angir er ganske høy og jeg vil råde deg til å kontakte legen din for en samtale om bruken av dem.

Kanskje dere kan finne fram til andre smertelindrende tiltak som kan begrense ditt behov for medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...