Gå til innhold

Han likte ikke kjolen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK. Man blir lett veldig blek i korallrød. Jeg synes det passer best til de som er mørke og har sterke farger. Personlig er jeg veldig svak for lys syrinfarget. Men jeg vet jo ingenting om din farge på øyne, hår og hud.

Jeg synes ikke det er bare er hårfargen osv som har betydning for om man kler f eks korall bedre enn syrin, men også grunnløden i huden. Noen blonde kler mer "kalde" farger som f eks syrin, mens andre kler mer varme farger som korall.

Jeg har knapt et plagg i noen av fargene, men antar jeg kler korall best, selv om jeg er blond og blåøyd.

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• Babette

17

• AneM1365380603

10

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Ikke lever den tilbake! Så lenge du synes den er fin kan du vel ha den nå, men ta en annen når du skal ut med mannen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er bare er hårfargen osv som har betydning for om man kler f eks korall bedre enn syrin, men også grunnløden i huden. Noen blonde kler mer "kalde" farger som f eks syrin, mens andre kler mer varme farger som korall.

Jeg har knapt et plagg i noen av fargene, men antar jeg kler korall best, selv om jeg er blond og blåøyd.

Og som en hovedregel kler du varme farger hvis du er vår og kalde hvis du er sommer. I begge tilfellene kan man være blond og blåøyd, men huden har en litt ulik grunntone. Sommer er blå på innsiden av håndflata og vår er gul. Men selvsagt er det også individuelle forskjeller når det gjelder hvilke farger man kler. .

Gjest togli
Skrevet

''Tror du virkelig mannen din er oppdatert nok til å vite hva som er in eller pent når det gjelder kjoler??? ''

Ærlig talt. Må man være "oppdatert" for å se hva som er pent? Og hvorvidt kjolen er "in" eller ikke håper jeg nå både prust og mannen blåser en lang marsj i. Voksne mennesker er vel ikke så usikre på smaken sin at de må konferere med moten før de mener noe.

Altså... Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre? Klart smaken endrer seg i takt med moten, selv om noen selvsagt bruker lengre tid på å fordøye det som er nytt.

Jeg prøvde en kjole jeg digga på 90-tallet. Nå ser den bare helt grusom ut på meg, selv om kroppsfasongen min er den samme som den gangen ;)

Gjest togli
Skrevet

Og så da? Hvis vi alle skulle kledd oss etter hva mannfolka likte så hadde vi vel sett ut som horer omtrent.

Evt. helt motsatt ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg har vist den til ei venninne, som syntes den var nydelig på meg :-)

Har også vært i en helt annen butikk og bedt dem se på fargevalg på 3 ulike farger til meg - den lys turkise, en rosa og en i korall. Hun syntes jeg passet alle tre, men at den i korall kanksje var aller penest til meg....

Og så har jeg fått utvide deponeringstiden med ett døgn.

Er fremdeles rådvill...

Korall er veldig moderne akkurat nå, men hvis du vil ha kjolen i noen år, så bør du kanskje gå for den turkise? Hold begge kjolene opp mot ansiktet i riktig lys, så ser du sikkert hvilken farge du kler best :)

Gjest Elextra
Skrevet

Altså... Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre? Klart smaken endrer seg i takt med moten, selv om noen selvsagt bruker lengre tid på å fordøye det som er nytt.

Jeg prøvde en kjole jeg digga på 90-tallet. Nå ser den bare helt grusom ut på meg, selv om kroppsfasongen min er den samme som den gangen ;)

''selv om kroppsfasongen min er den samme som den gangen''

Sure, baby! ;P

Gjest togli
Skrevet

''selv om kroppsfasongen min er den samme som den gangen''

Sure, baby! ;P

Jaja, puppene er kanskje ikke like spretne og noen cellulitter har nok vokst fram, men slikt skjules under kjolen og BH-en ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jaja, puppene er kanskje ikke like spretne og noen cellulitter har nok vokst fram, men slikt skjules under kjolen og BH-en ;)

Hehe.

Forøvrig temmelig sikker på at du har en slank og sneisen figur! :)

Skrevet

''Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre''

Ja, hvorfor i aall fverden skulle jeg ikke det? Mange av mine kjoler er for øvrig fra forrige århundre, f. eks. fra 1999.

Jeg har også en kjole fra 1958 som er knallfin, arvet etter min mor.

De tunikakjolene man ser gravid ut i har jeg aldri syntes er pene, uansett hvor moderne de er/var. Bukse under kjolen har jeg heller aldri likt. Så helt ærlig: Hva jeg synes er pent tar ikke hensyn til hva moten sier, verken i fasong eller farger.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes kjolen er kjempefin og at du kler farven, men jeg tror jeg ville anket på det hvis ikke mannen liker den. Til hverdags er jeg ikke så opptatt av hva mannen min mener, men jeg liker at han er fornøyd når vi skal i selskap.

Du har et dilemma der. Hvis han bare er mellomfornøyd ville jeg brukt den. Er han svært negativ ville jeg byttet den.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Altså... Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre?''

Jeg har både en sekstitallskjole og en søttitallskjole som er kjempefine.

AneM1365380603
Skrevet

''Synes du du hadde sett pen ut i en kjole som var på moten i forrige århundre''

Ja, hvorfor i aall fverden skulle jeg ikke det? Mange av mine kjoler er for øvrig fra forrige århundre, f. eks. fra 1999.

Jeg har også en kjole fra 1958 som er knallfin, arvet etter min mor.

De tunikakjolene man ser gravid ut i har jeg aldri syntes er pene, uansett hvor moderne de er/var. Bukse under kjolen har jeg heller aldri likt. Så helt ærlig: Hva jeg synes er pent tar ikke hensyn til hva moten sier, verken i fasong eller farger.

Jeg er ganske treg når det gjelder moter. Når det er nytt er det rart og uvant, så da skygger jeg unna. Når andre har begynt å pakke sitt innerst i skapet handler jeg det på salg. Enkelte plagg venner jeg meg aldri til.

Skrevet

oida! bummer! sånt er jo ultrakjipt. har han sagt noe til at du tenker å levere den tilbake?

Skrevet

Jeg er ganske treg når det gjelder moter. Når det er nytt er det rart og uvant, så da skygger jeg unna. Når andre har begynt å pakke sitt innerst i skapet handler jeg det på salg. Enkelte plagg venner jeg meg aldri til.

''Enkelte plagg venner jeg meg aldri til.''

Jeg prøver ikke heller, jeg, hvis jeg ikke liker det i utgangspunktet. Sånne selekjoler med T-skjorter inni har jeg sett en del som går med, men det er ikke min stil. Jeg er veldig trygg på hva som er min stil og som kler meg, og er ikke det spøtt redd for å skille meg ut. Slik trodde jeg de fleste voksne kvinner var.

Og denne tryggheten er etter mitt syn en av de tingene som er deilig ved ikke å være 17.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg prøver ikke heller, jeg, hvis jeg ikke liker det i utgangspunktet. Sånne selekjoler med T-skjorter inni har jeg sett en del som går med, men det er ikke min stil. Jeg er veldig trygg på hva som er min stil og som kler meg, og er ikke det spøtt redd for å skille meg ut. Slik trodde jeg de fleste voksne kvinner var.

Og denne tryggheten er etter mitt syn en av de tingene som er deilig ved ikke å være 17.

''Og denne tryggheten er etter mitt syn en av de tingene som er deilig ved ikke å være 17.''

Amen.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har ved et par anledninger fått høre at jeg er sta når det kommer til klær. Det pga at jeg ikke hopper i siste mote bare fordi det er mote. Jeg er blant dem som bruker svært kort tid på shopperunden. Enten så liker jeg det, eller så liker jeg det ikke.

Disse selekjolene er heller ikke min greie. Døtrene mine er veldig søte i dem, også tenåringen :)

Jeg husker godt da cowboyboots var in. Jeg greide dem bare ikke. Jeg kjøpte et par da de var ute av mote og på salg, men de ble ikke brukt. De var forferdelige å ha på. Den eneste gangen de kom til nytte var da jeg sjokkerte/gledet min kjære og kom kun iført dem ;)

Skrevet

Jeg har ved et par anledninger fått høre at jeg er sta når det kommer til klær. Det pga at jeg ikke hopper i siste mote bare fordi det er mote. Jeg er blant dem som bruker svært kort tid på shopperunden. Enten så liker jeg det, eller så liker jeg det ikke.

Disse selekjolene er heller ikke min greie. Døtrene mine er veldig søte i dem, også tenåringen :)

Jeg husker godt da cowboyboots var in. Jeg greide dem bare ikke. Jeg kjøpte et par da de var ute av mote og på salg, men de ble ikke brukt. De var forferdelige å ha på. Den eneste gangen de kom til nytte var da jeg sjokkerte/gledet min kjære og kom kun iført dem ;)

Jeg har aldri engang _prøvd_ på et par cowboyboots! ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Det er like greit skal jeg si deg ;) Har aldri hatt så vonde sko på meg før. Tuppene er jo så smale.

For et par år siden så jeg at dameskoene hadde slik tupp, ja enda verre enn cowboybootsene. Jeg skygget langt unna.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har aldri engang _prøvd_ på et par cowboyboots! ;-)''

Ikke - er det mulig!? Jeg kjøpte et dyrt par i ca. 1985 og _bodde_ i dem i et par år. De var utrolig gode (og kule syntes jeg da) *lengter nesten*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...