Gå til innhold

psykiateren som sovner under konsultasjonen

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er hos den sk."behandleren" min så opplever jeg at han sovner av flere ganger når jeg snakker til ham.Første gangen trudde jeg det var kun et unnntak men jeg har forstått at det er en vane.Enten må jeg kjede ham voldsomt eller så lider denne personen av narkolepsi eller noe i den duren?En tredje mulighet er jo at hen ikke kan ta meg alvorlig nok,noe jeg må da kunne kreve at han gjør?Dette begynner virkelige å irritere me,da jeg ikke vet om vedkommende har i det hele tatt fått med seg det jeg har sagt så det ender opp med mange gjentagelser fra min side.

Jeg føler at jeg ikke blir behandlet på en seriøs/forsvarlig måte av andre grunner også.

F.eks.Jeg synes det er bortkastet tid å sitte på venteværelsen en halvtime for hver gang.Det er i allafall sjeldent,at jeg får timen da jeg har bestilit den.Forrige gang hadde han glemt av hele avtalen.Jeg fikk ingen automatisk beklagelse,heller kjefting for at jeg hadde oppsøkt kontoret hans direkte selvom jeg sto langt nok unna til å ikke høre hva som kunne vært sagt der.Jeg trudde han skulle bli glad for,at han nå skulle slippe å gå gjennom flere korridorer,kun for å hente meg, men istedenfor ble jeg snakket strengt til som et barn;om at jeg aldri mer måtte oppsøke ham direkte selvom det var meg han skulle hente,men at jeg måtte vente på venteværelsen.Jeg synes det ble unødvendig negativ tone mellom oss pga. dette og jeg klarte ikke å samle tankene mine nok til å få utbytte av denne timen.Selvtilliten min er lav nok fra før av den.

Jeg prøvde å ta opp temaet om det jeg har beskrevet,men isteden ble jeg stilit generelle spøsmål om min helse som om ingenting hadde hendt.Er det normal oppførsel eller??

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er helt uakseptabel utøvelse av yrket. En skal selvsagt ikke sovne i timen!

Ved vår avdeling/poliklinikk inngår alle legene/psykiaterne i vaktordningen. Dette innebærer at vi på vaktdager kan bli noe forsinket til timene. Dette opplyser vi pasientene om på forhånd.

Dersom vi blir forsinket, varsler ekspedisjonen alltid pasientene, og vi forklarer og beklager dersom dette skjer.

Dersom du gang på gang blir sittende å vente en halvtime uten forklaring, er dette ikke som det skal være.

Jeg tror du bør finne deg en annen behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...